جعفربگلو معاون سوادآموزی استان گفت: تقویت کمیت و کیفیت برنامه ها و فعالیت های حوزه سوادآموزی از اولویت های اصلی و اساسی کارگروه بهبود کیفیت است
جعفربگلو معاون سوادآموزی استان گفت: تقویت کمیت و کیفیت برنامه ها و فعالیت های حوزه سوادآموزی از اولویت های اصلی و اساسی کارگروه بهبود کیفیت است
یه گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی ،به نقل از روابط عمومی معاونت سواد آموزی قزوین ؛ جعفربگلو معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در جلسه بهبود کیفیت شهرستان تاکستان که با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان و سایر اعضا تشکیل شد ضمن تبریک سال نو گفت : سال گذشته به دلیل شیوع و گسترش ویروس کرونا مسائل و دشواری هایی در کل کشور و از جمله نظام تعلیم و تربیت به وجود آمد ولی با وجود فراز و نشیب های فراوان با همت و مجاهدت همکاران فرهنگی و خلق حماسه ها ،مسئولیت پذیری مثال زدنی و بی نظیر و خلاقیت های معلمان ،آموزش و پرورش بر این مشکلات فائق شد و در تاریخ آموزش و پرورش صفحات ماندگار و به یادماندنی ثبت شد.
ایشان با اشاره به اهمیت و جایگاه سوادآموزی گفت با توجه به اینکه سوادآموزی ضلع سوم آموزش در نظام تعلیم و تربیت است و به دلیل ماهیت کار و آموزش بزرگسال پیچیدگی های فراوانی دارد و در شرایط کنونی نیز با توجه به دشواری های پیش آمده نیازمند همت و تلاش مضاعف است تا این قشر از افراد جامعه نادیده گرفته نشود که این غفلت صدمات و آسیب های زیادی بر جا می گذراد.
ایشان با اشاره به اهمیت گروه بهبود کیفیت گفت: تقویت کمیت و کیفیت برنامه ها و فعالیت های حوزه سوادآموزی از اولویت های اصلی و اساسی کارگروه بهبود کیفیت است که باید جدیت به منظور اطمینان از فرایند اجرایی و تضمین صحت و سلامت امور رصد گردد.
جعفربگلو خاطر نشان کرد گروه بهبود کیفیت مرجع اتخاذ تصمیمات اقتضایی مناسب با شرایط محلی و بومی است که لازم است ضمن برنامه ریزی و هماهنگی جهت تسهیل در فرایند آموزش، تقویت فرایند نظارت بر فعالیت های آموزشی نیز صورت گیرد، ایشان هدف از بهبود کیفیت را تعیین هدف چگونگی رسیدن به آن و بررسی دسترسی و دستیابی به نتایج عنوان کرد و گفت:نظارت آموزشی به عنوان بخش جدایی ناپذیر فعالیت های سوادآموزی با هدف شناسایی نیازهای آموزشی ، اشاعه روش های نوین آموزشی، اصلاح و بهبود روش ها ،کنترل فرایندها ،اطمینان از سلامت کار را فراهم می نماید.با عنایت به اهمیت تحقق اهداف کمی و کیفی انتظار می رود که اعضای بهبود کیفیت مطابق آئین نامه های موجود نظارت های لازم را انجام دهند تا بهبود و پیشرفت تحصیلی سوادآموزان و کیفیت آموزشی تضمین شود. ایشان در ادامه تاکید کرد کیفیت بخشی به آموزش شعار نیست و با همت و عمل قابل پیگیری و رصد است و یکی از راه های رسیدن به این هدف بحث و تبادل نظر اعضا در کارگروه بهبود کیفیت می باشد
نظر دهید