جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1402/08/30 - 23:00
  • - تعداد بازدید: 182
  • - تعداد بازدیدکننده: 177
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /appsettingFree
مشاور اجرایی رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با حضور در استان البرز:

دهیاران، یاریگر سوادآموزی در اجرای طرح سواد قرآنی هستند

مشاور اجرایی رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با حضور در استان البرز و نشست بخشداری آسارا، به تبیین طرح سواد قرآنی پرداخت.

 به گزارش روابط‌عمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش‌وپرورش استان البرز؛ ناصر سرگزی مشاور اجرایی رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با حضور در استان البرز و نشست بخشداری آسارا، به تبیین طرح سواد قرآنی پرداخت.

 مشاور اجرایی رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: طرح سواد قرآنی به‌صورت آزمایشی در استان البرز، شهرستان‌های تهران، شهر تهران و سمنان اجرا می‌شود و بعد از احصای چالش‌ها و موانع، در سراسر کشور به اجرا در خواهد آمد.

 وی گفت: در گام اول این طرح افرادی که سواد قرآنی دارند و قادر به خواندن، تلفظ و تفسیر قرآن می‌باشند و از طرفی توانایی خواندن و نوشتن هم دارند؛ ولی مدرک تحصیلی ندارند و در آمار افراد بی‌سواد جامعه هستند، شناسایی می‌شوند.

 سرگزی تصریح کرد: طرح سواد قرآنی طرحی معنوی و موردنیاز جامعه است که افراد دارای سواد قرآنی علاقه‌مند، با شرکت در دوره و کسب مهارت‌های دیگر می‌توانند مدرک سوادآموزی دریافت نمایند.

 وی شناسایی افراد دارای این ویژگی‌ها را در رسیدن به موفقیت این طرح مؤثر دانست و افزود: دهیاران باتوجه‌به شناختی که از حوزه استحفاظی خود دارند می‌توانند یاریگر ما در شناسایی و جذب افراد دارای سواد قرآنی به مشارکت در این طرح باشند.

 مشاور رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اهمیت شناسایی جامعه آماری گروه هدف اظهار داشت: در این مرحله هرچقدر بتوانیم افراد بیشتری را شناسایی کنیم، می‌توانیم چالش‌ها، مشکلات و مزایای طرح را بهتر مورد بررسی قرار دهیم.
در ادامه جلسه رؤیا عسگرپور معاون سوادآموزی استان البرز گفت: گام اول در برنامه ریشه‌کنی بی‌سوادی، شناسایی افراد محروم از سواد است که این مهم باتوجه‌به درصد بالای باسوادی در بخش آسارا، نیازمند شناسایی محله به محله و تدوین اطلس بی‌سوادی توسط دهیاران است.

 عسگرپور بر نقش و اهمیت اطلاع‌رسانی و تشویق در جذب و ترغیب افراد بازمانده از تحصیل به حضور در کلاس‌های سوادآموزی تأکید کرد و گفت: دهیاران، ائمه جماعات و خانه بهداشت‌های روستاها می‌توانند افراد محروم از سواد را در مرحلهٔ اول شناسایی و با آسیب‌شناسی مناسب، آنها را به شرکت در دوره‌های سوادآموزی سوق دهند.

 معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان با اشاره به لزوم تدوین اطلس باسوادی در بخش آسارا تصریح کرد: باتوجه‌به پراکندگی افراد کم‌سواد و بی‌سواد در این بخش و عدم امکان تشکیل کلاس سوادآموزی، بهتر است افراد شناسایی شده به شیوه خودآموز و با استفاده از افراد باسواد محلی، آموزش‌های سواد پایه به این عزیزان ارائه شود.

 در ادامه عسگرپور ضمن تبیین طرح سواد قرآنی، اعلام کرد: بخش آسارا نیز باتوجه‌به بافت مذهبی که دارد، از جمله محدوده‌های جغرافیایی در اجرای مطلوب این طرح محسوب می‌شود.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان
  • کد خبر : 8596
کلمات کلیدی
الهه بهرامیان
خبرنگار

الهه بهرامیان

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1402/08/30 23:00
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین