کارآمدی سوادآموزی را باید در کارکردهای مهارت سواد درزندگی مخاطبان جستجو گرد.
خاک زاد معاون امور آموزشی سازمان در جلسه هم اندیشی استانهای منتخب طرح سوادآموزی کمیساریا عنوان کرد: کارآمدی سوادآموزی را باید در کارکردهای مهارت سواد درزندگی مخاطبان جستجو گرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، خاک زاد معاون امور آموزشی سازمان در جلسه هم اندیشی استانهای منتخب طرح سوادآموزی کمیساریا که با حضور معاونین سوادآموزی و رؤسای ادارات استان های اصفهان،بوشهر،سمنان،کرمان ، فارس در مرکز آموزشی –فرهنگی تهرانسر برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) کار آمدی سوادآموزی را قابل جستجو در کاربست های مهارت سواد در زندگی فراگیران دانست.
معاون امور آموزشی سازمان ، پنج مؤلفه محیط و اقتضائات آن ، توانایی و ظرفیت های جامعه محلی ، شناخت و دانش و مهارت شغلی ، تمایل و انگیزه فراگیران(تقاضای اجتماعی) و منابع و اعتبارات را در ایجاد و ارتقای کارآمدی در سوادآموزی موثر دانست.
خاک زاد در ادامه ؛ فرصت سازی ، فرصت آفرینی برای عدالت آموزشی ، جامعه پذیری و جامعه محوری، علمی و عملی ، انعطاف پذیری واقتضائی در مواجهه با موضوعات ، آموزشی برنامه ای، مسئولیت پذیری و پاسخگویی را از ویژگی های سوادآموزی کار آمد برشمرد.
معاون امور آموزشی سازمان، ارایه خدمات آموزشی به اتباع را مسبوق به سابقه دانسته و کمیت تقاضای حضور در برنامه های سوادآموزی از سوی اتباع را یک ظرفیت و ارائه هدفمند آموزش ها با آنان و شناسایی و احراز هویت آنان را مشکل و محدودیت برنامه ریزی آموزش برای آنان ذکر کرد.
خاک زاد در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های همکاران ، بر گفتمان سازی برای سوادآموزی کارآمد تأکید و از همکاران خواست تا تدابیر لازم را برای حصول اطمینان از صحت ثبت نام و احراز هویت مخاطبان به کار گیرند و ارائه آموزش با کیفیت ، مستند سازی روندها و رویه ها را اعمال و بر انعکاس شایسته تحولات و فعالیت های صورت گرفته اقدام نمایند.
نظر دهید