همراهی سازمان با پژوهشگاه آموزش و پرورش در روند پژوهش طرح علمی اصلاح رویه ها ، روش ها و ساختارهای آموزشی سوادآموزی
عبدی در دوازدهمین جلسه شورای معاونین و مدیران ، همراهی جمع کارشناسی همکاران سازمان با پژوهشگاه آموزش و پرورش را در راستای اصلاح رویه ها ، روش ها و ساختارهای آموزشی سوادآموزی خواستار شد .
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، دوازدهمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان به ریاست علیرضا عبدی معاون وزیر و رئیس سازمان برگزار شد و مباحث مطرح شده در هزار و شانزدهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش توسط وی بیان و بازخوانی شد .
عبدی در ابتدای جلسه با نثار صلوات بر روح حضرت زهرا علیها سلام و تبریک عید سعید قربان و عید سعید غدیر خم به حضور همکاران خود ، یاد و نام شهدا و امام شهدا (ره ) را گرامی داشت و برای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آرزوی سلامتی نمود و مطالبی را پیرامون شأن و منزلت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام و اهمیت غدیر و گرامیداشت این روز بیان نمود .
معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به مباحث مطروحه در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت : در جلسه ای که در حضور اعضای شورای عالی آموزش و پرورش داشتیم به طور خلاصه باید عرض کنم که انتظار جلسه این بود که مدلی از نهضت ارائه شود ولیکن پس از ارائه گزارش توسط بنده و بیان اقدامات و توفیقات ، مشکلات و انتظارات ، طرح مسأله اتفاق افتاد و هیچ مدل خاصی هم بیان نشد و مباحث مطروحه موجب شد که بتوانیم نظر جمع اعضای شورای عالی را با اهمیت نهضت روبرو کنیم و اینکه نهضت چیست ؟ و چرا باید باشد و چه کارهایی روی زمین مانده است ، تبیین گردید .
علیرضا عبدی در ادامه افزود : اساتید و اعضایی که در شورای عالی اظهار نظر کردند و نگاه هایشان را مطرح نمودند مطالب منطقی و خوبی را مطرح کردند و خوشبختانه حمایت خوبی را از ماهیّت وجودی نهضت شاهد بودیم ، نقاط ضعف هم مطرح شد که ما خودمان نیز با نقاط مطرح شده از جمله مشکل نیروی انسانی هم نظر بودیم .
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی همچنین گفت : مقام عالی وزارت جناب آقای دکتر نوری در بیاناتشان به همان نکات قبلی از جمله ناظر به نهضتی کردن و نهضتی بودن سوادآموزی را مدّ نظر داشتند و عنوان کردند که :«در اینکه نهضت باید به کار خود ادامه دهد شکی نیست و باید نوع نگاه خود را به نهضت جهادی مبارزه با بی سوادی تغییر دهد». ما هم باید بر اساس همین راهبردهای مقام عالی وزارت تلاش کنیم تا در روش ها ، روند ها و مأموریت ها و ساختارها تغییراتی را ایجاد کنیم و بعضی جاها باید گسترش مأموریت بدهیم و جاهایی تغییر روند در گسترش مدّ نظر باشد .
علیرضا عبدی همچنین ادامه داد : اعضای شورای عالی طرح مدل اصلاح رویه ها ، روش ها و ساختارهای آموزشی سوادآموزی را به پژوهشگاه آموزش و پرورش سپردند و در این زمینه ما نیز بایستی در کنار پژوهشگاه باشیم و به عنوان دستگاه مطلع به پژوهشگاه کمک کنیم تا سیستم راهبری و مدل راهبری نهضت مشخص شود . نکته بسیار حائز اهمیت و مطلوب این بود که بسیاری از اعضای جلسه تمایل خود را برای مشارکت در طراحی این مدل اعلام کردند و بسیار علاقمند بودند که نظراتشان را ارائه نمایند .
معاون وزیر و رئیس سازمان همچنین اظهار داشت : باید از این فرصت پیش آمده که فرصت طلایی است به نفع سوادآموزی استفاه کنیم و سعی کنیم این فرصت را تبدیل به اثر بخش بودن سازمان کنیم و باید در جلسه شورای مرکزی تصمیمی اتخاذ نماییم که یک جمعی از همکاران را به پژوهشگاه آموزش و پرورش معرفی کنیم تا قدم به قدم با پژوهشگاه حرکت کنیم و در این پژوهش علمی و طراحی راهبردی جدید حضور ما جدّی باشد و کار علمی خوبی را شاهد باشیم .
عبدی در پایان گفت : امسال باید رویه ها و تغییرات مختصر از جمله برش جهادی و برش نهضتی را جدّی بگیریم و کارهای گذشته را هم به طور جدّی و با قوّت ادامه دهیم.
نظر دهید