جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1401/04/15 - 10:31
  • - تعداد بازدید: 264
  • - تعداد بازدیدکننده: 262
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /appsettingFree

معاون سوادآموزی استان البرز: نشست تخصصی کارگروه سوادآموزی استان البرز با هدف مدیریت و راهبری فعالیت های آموزشی؛ تبیین رویکردها و سیاستهای تحولی سال 1401.

به گزارش معاونت سوادآموزی استان : نشست تخصصی کارگروه سوادآموزی استان البرز با هدف مدیریت و راهبری فعالیت های آموزشی؛ تبیین رویکردها و سیاستهای تحولی سال 1401 برگزار شد.

پایداری زندگی به برنامه ریزی درست است و وسیله رسیدن به آن مدیریت صحیح است.

                                                                                                                                      از غررالحکم و درر الکلم

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از معاونت سوادآموزی استان البرز ، در ابتدای جلسه فراغت معاون سوادآموزی ضمن تشکر از تلاش معاونین سوادآموزی پیشین وهمکاران استان و مناطق و تبریک به مناسبت ایام ماه ذی الحجه، به سیاست های کلی وتحولی سازمان "عدالت مداری، تحول محوری، قانون مداری، شتاب بخشی به باسوادی، توجه به نقش و ظرفیت شرکا و ذی نفعان(دولتی - مردمی)، پاکدستی و فسادستیزی، شفافیت و واقع گرایی، دانش بنیانی، نقش آفرینی جریانهای مردمی و حلقه های میانی، تحرک محسوس و نشاط در عمل برای پیگیری و اجرای فعالیت ها اشاره نمودند.

 

ایشان با اشاره به اهمیت شورای پشتیبانی به عنوان راهبرد اصلی و اثربخش سواد، استفاده از ظرفیت های سه گانه فعالیت ها(سازمانی، فراسازمانی و حلقه های میانی)را از منظر مدیریت اجرایی در سه گروه مشخص جانمایی کرد. برخی از این مدیریت ها در بعد سازمانی است.یعنی در درون وزارت آموزش و پرورش در لایه های ملی تا استانی و... تعریف می شوند. برخی دیگر از برنامه هادر قالب فراسازمانی است یعنی سازمان ها و دستگاه های اداری و نهادهای خارج از وزارت آموزش و پرورش را شامل می شوند. در این بخش عموماً فعالیت هایی با محوریت اتباع و همچنین تفاهم نامه های بین دستگاهی جای می گیرند. بخش دیگر فعالیت ها در قالب حلقه های میانی تعریف می شوند؛ حلقه های میانی در حقیقت جریان های مردمی هستند که علاوه بر ارتباط با مردم توانایی هماهنگی و گرفتن امکانات از نهادهای حاکمیتی را نیزدارند. به عبارت دیگر حلقه های میانی، حلقه ارتباط جریانهای مردمی و حاکمیتی هستند.

 

فراغت ضمن تشریح شبکه مفهومی،  ظرفیت های انسانی و قالبهای بکارگیری آنها برای تحقق نهضتی شدن سازمان نهضت سوادآموزی  را در 11 مورد تشریح نمودند.(آموزش دهنده های فعال، نهضت دانش آموزی، دانشجو معلمان، فرهنگیان، استثنایی، سوادآموزی اتباع، تفاهم نامه های بین دستگاهی، نیروهای مردمی، شورای تعلیم و تربیت روستا و محله، گروههای جهادی،  حوزه علمیه خواهران)

 

در ادامه نشست، همکاران اداره سنجش و سوادآموزی استان، نکات مهمی را در مورد برون سپاری، سامانه ، چگونگی مستندسازی فرم شاخص های ارزیابی عملکرد ادارات سوادآموزی ، نظارت و ارزیابی حوزه های امتحانی تاکید نمودند.

 

در بخش دیگری از نشست ، اعضا کارگروه سواد آموزی مناطق و شهرستان ها ، چالش ها، نقطه نظرات و پیشنهادات خود در راستای کیفیت بخشی به اجرای طرح و برنامه های سوادآموزی را بیان نمودند. 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان
  • کد خبر : 6121
کلمات کلیدی

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1401/04/15 10:31
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین