معاون سواد آموزی استان کردستان طرح ها و برنامه های سال 96 را تشریح کرد.
معاون سواد آموزی استان طرح ها و برنامه های سال 96 را تشریح کرد.
وی توزیع حجم کمی در دوره های سواد آموزی بر اساس نتایج سرشماری سال 95 ، تهیه و تنظیم شاخص و معیارهای انتخاب مدیران مراکز یادگیری محلی و مسئولین سواد آموزی به تعداد 98 نفر و ایجاد انگیره در مدیران مراکز یادگیری محلی و مسئولین سواد آموزی از طریق برقراری حق مدیریت برای آنان را از دیگر برنامه های پیش بینی شده بر شمرد .
یوسفی گسترش فرصت های یادگیری مادام العمر و تحکیم و تثبیت سواد با اولویت مناطق محروم و افراد آسیب پذیر را راهبرد دیگر این معاونت عنوان کرد و گفت : این مهم از طریق توزیع ماهنامه فرصت دوم ، برگزاری مسابقات کتابخوانی و انشا نویسی ، تاسیس مراکز یادگیری محلی ، آموزش های ICDL اجرای حلقه های کتابخوانی در گروه های 10 نفره ، برگزار کلاس های سواد آموزی در زندان و نیروهای مسلح و استفاده از شیوه خود آموز در دست پیگیری است .
معاون سواد آموزی آموزی آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح سیاست های اجرایی این معاونت در سال 96 پرداخت و با بیان اینکه تدوین و اجرای برنامه عمل استان در چارچوب برنامه ریشه کنی بی سوادی و مصوبه هیات محترم دولت یکی از سیاست های اجرایی استان است گفت : بر همین اساس برنامه عملیاتی سال 96 تدوین و جلسات شورای پشتیبانی سواد آموزی استان به صورت منظم تشکیل خواهد شد .
وی توانمند سازی نیروی انسانی را از دیگر سیاست های اجرایی این حوزه بر شمرد و گفت : در همین راستا دوره آموزشی 126 ساعته با بیش از 40 منبع برای 2142 آموزش دهنده پیش بینی شده است که با همکاری جهاد دانشگاهی اجرا خواهد شد.
رمضان یوسفی توسعه کمی و کیفی مراکز یادگیری محلی با استفاده از ظرفیت دستگاه ها و نهادهای مردمی و بخش غیر دولتی را سومین سیاست اجرایی سواد آموزی در سال 96 عنوان کرد و گفت : در سال جاری تعداد 8 مرکز یادگیری نیز در سطح استان راه اندازی می شود .
وی استفاده از فناوری های نوین در آموزش و توسعه دولت الکترونیک و آموزش کم سوادان و توسعه آموزش های پس از سواد و غنی سازی محیط زندگی را از دیگر برنامه های استان بر شمرد و در ادامه گزارشی از حجم ابلاغی سال 95 و میزان تحقق برنامه ها را ارائه کرد و افزود : در مجموع با پوشش 16 هزار و 67 نفر عملکرد استان 92 درصد می باشد .
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان در ادامه به بیان حدود انتظارات سواد آموزی از دستگاه ها در راستای برنامه های استان پرداخت و از اعضای شورا خواست با اختصاص کمک های مالی ، تجهیزاتی و نیروی انسانی سواد آموزی را در اجرای برنامه ها یاری نمایند .
نظر دهید