مراکز یادگیری محلی، کانون تبدیل سوادآموزی عرضه محور به تقاضا محور می باشند.
دردومین جلسه ستاد راهبری مراکز یادگیری محلی به صورت وبیناری عنوان شد: مراکز یادگیری محلی، کانون تبدیل سوادآموزی عرضه محور به تقاضا محور می باشند.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی،دومین جلسه نوبهای ستاد راهبری مراکز یادگیری محلی به صورت وبیناری با حضور مسئولین سازمانی سوادآموزی به ریاست معاون امور آموزشی سازمان برگزار گردید. در این جلسه انتظارات و ملاحظات اجرای بسته تحولی پیوند سواد و زندگی در مراکز یادگیری محلی، چگونگی تدوین شناسنامه مراکز و گام های تاسیس و راهاندازی مراکز یادگیری محلی مورد بررسی قرارگرفت.
معاون امور آموزش سازمان در ابتدای جلسه ضمن تشکر از زحمات همکاران در سوادآموزی استانها و شهرستانها و تبریک ایام مبارک ماه ربیع الاول، ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)، گفتمانسازی در مسائل سوادآموزی را به عنوان یک الزام در زیست بوم جدید دانستند و افزودند مراکز یادگیری محلی به طور عام و مراکز مجری طرح بسته تحولی" پیوند سواد و زندگی" به طور خاص کانونی برای سوادآموزی تقاضا محور و فرصتی برای جامعه محور کردن سوادآموزی است؛ لذا مراکزیادگیری محلی، کانون تبدیل سوادآموزی عرضه محور به تقاضا محور میباشند.
در ادامه معاون امورآموزشی سازمان نکات و توصیه های اجرایی زیر را یادآور شد:
1- کمیت عملکرد مراکز یادگیری محلی هرچند مهم است اما کیفیت بر کمیت اولویت دارد.
2- نظارت، پایش و پیگیری مستمر و هوشمندانه از عملکرد و فعالیتهای مراکز یادگیری محلی و بازدید میدانی را برنامه ریزی نمایید.
3- فرایند هزینه کرد اعتبارات تخصیصی، حمایتها و کمک های جذب شده را صیانت و حراست نمایید.
4- در انتخاب مدیران مراکز، شایستگیها و صلاحیتهای حرفهای مدیران برای اداره مرکز به عنوان یک واحد آموزشی مورد توجه قرار گیرد و تعاملات و آموزش های لازم برای آنان برنامه ریزی و تدبیر گردد.
5- مراکز یادگیری محلی فرصت مناسبی برای ارائه و عرضه برنامه ها و آموزه های دینی و فرهنگی است و استفاده از این فرصت جهت فرهنگسازی در جامعه به ویژه در ایام مبارک ولادت پیامبر اعظم(ص) و هفته وحدت مورد تاکید میباشد.
در پایان جلسه نیز مدیرکل دفتربرنامه ریزی دوره های سوادآموزی با تاکید بر اولویت سوادآموزی نسبت به آموزش مهارتها، مراکز یادگیری محلی را کانون سوادآموزی دانسته و برنامه های مهارت آموزی را متمم، مکمل و انگیزشی دانست.
نظر دهید