سیاست ها و راهبردهای کلاسگذاری سال 1401 در شورای مرکزی سازمان مورد بررسی و تأیید قرار گرفت .
رئیس سازمان در جلسه شورای مرکزی سازمان : با رایزنی های انجام شده مجوز 100 مدیر مرکز یادگیری محلی دولتی و 1300 نفر ناظر آموزشی را برای فعالیت های سال جاری گرفته ایم که در کیفیت آموزشی بسیارمؤثر خواهد بود .
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی ، علیرضا عبدی معاون وزیر و رئیس سازمان با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر علیه السلام و تبریک عید سعید قربان و دهه ولایت ، از زحمات تمامی همکاران به ویژه کارگروه تلفیق و تدوین سند برنامه ها و فعالیت های سال 1401 سازمان نهضت سوادآموزی تشکر کرد و افزود : کار بسیار بزرگ و خوبی انجام شده و در این سند کلیه برنامه ها و فعالیت یک ساله سوادآموزی درخصوص فعالیت های جاری و فعالیت های جهادی ، نذر خدمت و حلقه های میانی در ذیل شورای پشتیبانی سوادآموزی دیده شده است و به عنوان راهنمای عمل در اختیار معاونین سوادآموزی استانها قرار خواهد گرفت .
عبدی در ادامه صحبت ها به شیوه نامه و دستورالعمل کلاسگذاری پرداخت و افزود : بایستی این دستورالعمل به گونه ای طراحی و تدوین شود که در راستای سند راهنمای عمل برنامه ها و فعالیت ها باشد و لازم است این دستورالعمل با ظرافت و دقت بیشتری تهیه و به مستند سازی ارسال گردد .
رئیس سازمان در ادامه گفت :خوشبختانه با رایزنی های انجام شده مجوز 100 مدیر مرکز یادگیری محلی دولتی و 1300 نفر ناظر آموزشی را برای فعالیت های سال جاری گرفته ایم که در کیفیت آموزشی بسیارمؤثر خواهد بود .
معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی بیان کرد : شرایط سوادآموزی فعلی یک شرایط خاص است و ما بایستی با این شرایط برنامه ها و ایده هایمان را ساماندهی و سازماندهی کنیم و با توجه به اقتضائات سوادآموزی و زمان ، فعالیت های خود را تنظیم و عملیاتی کنیم . در این شرایط که زمان امتحانات است بایستی حداکثر نظارت را در حوزه ها و برگزاری امتحانات داشته باشیم و با هرگونه تخلف احتمالی قاطعانه برخورد کنیم .
علیرضا عبدی خاطرنشان کرد : امروز در برگزاری و اداره جلسات شورای پشتیبانی سوادآموزی بایستی از مدل های سنتی عبور کنیم و خلاقیت های لازم را در این زمینه به کار گیریم و این شورا ، محل تحول در برنامه های سوادآموزی می باشد .
وی همچنین به اطلس سوادآموزی اشاره کرد و گفت : ما بایستی نقشه رشد طراحی کنیم و با مشخص کردن تراکم بی سوادان در مکان ها و محل های مختلف شهر ها و روستاها بتوانیم دسترسی آموزش دهنده ها را آسان تر کنیم و فرآیند ثبت نام بی سوادان و کم سوادان را تسهیل نماییم .
عبدی در پایان گفت : دو هدف اساسی را دنبال می کنیم و ما با توجه به اقتضائات موجود ساختار سوادآموزی را تکه تکه درست می کنیم و مانند پازل کنار هم می چینیم تا کل ساختار به دست آید و همچنین بنده اعتقاد دارم مجموعه نهضت سوادآموزی یک مجموعه نرم است و این نرم بودن یک نقطه قوت به حساب می آید و من و شما این مجموعه نرم را آرام آرام تهیه کنیم و پس از تست کردن جانمایی کنیم .
شایان ذکر است در ابتدای جلسه فرهادی در خصوص آخرین وضعیت سند برنامه ها و فعالیت های سال 1401 و خاکزاد در خصوص شیوه نامه کلاسگذاری توضیحاتی را ارائه نمودند .
نظر دهید