جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1401/04/14 - 11:56
  • - تعداد بازدید: 229
  • - تعداد بازدیدکننده: 225
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /appsettingFree

سرپرست معاونت سواد آموزی استان درجلسه بهبود کیفیت و ستاد امتحانات قطب شهید برونسی :موضوع پالایش مدرسه محور یکی از اولویت های سازمان سواد آموزی کشور است که باید به جدیت دنبال شود.

جلسه بهبود کیفیت و ستاد امتحانات قطب شهید برونسی با حضور آزادمنش سرپرست معاونت سواد آموزی استان ، صالحی رئیس آموزش و پرورش تربت حیدریه، رحتی پور کارشناس تحکیم و انتقال سواد آموزی استان و مسئولین سواد آموزی قطب شهید برونسی تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواداموزی به نقل از معاونت سواد آموزی استان خراسان رضوی، آزادمنش سرپرست معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه بهبود کیفیت و ستاد امتحانات قطب شهید برونسی اظهار داشت:یکی از قدیمی ترین ابزارها در جهت توانمند سازی افراد موضوع سواد و تعلیم و تربیت بوده که مخصوصا مورد تاکیید دین مبین اسلام می باشد ودر 43 سالی که از صدور فرمان تاریخی امام راحل(ره) مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی می گذرد همیشه از سواد به عنوان حقوق اولیه شهروندی و کلید فقر زدایی در جامعه و بستر سازفرهنگی و آموزشی یاد می شود.

 

وی ادامه داد: نفس سواد آموزی که با فرمان امام راحل (ره) تشکیل شد نهادی انقلابی، جهادی ،اعتقادی و پویا بود اما در طول زمان به تدریج  این نهاد به ساختاری اداری و سازمانی تبدیل شد که این موضوع با روحیت آن سنخیت ندارد.

 

سرپرست معاونت سواد آموزی استان سه ویژگی را برای کارهای جهادی برشمرد و افزود: مهمترین ویژگی آن شیوع و فراگیری می باشد به همین سبب بود که در اوایل انقلاب محدویت زمانی و مکانی برای باسوادی افراد نداشتیم.

وی ادامه داد: دومین ویژگی نهادهای جهادی خودجوشی و احساس وظیفه تمامی مردم در این امرهست و انعکاس خبری به عنوان آخرین ویژگی می باشد .

 

  آزادمنش شورای پشتیبانی سواد آموزی را به عنوان بخش مستقل خواند و گفت: رئیس شورای پشتیبانی سواد آموزی استاندار یا فرماندار شهرستان است که تمامی سیاست گذاری های ریشه کنی بی سوادی باید از طریق آن انجام پذیرد و مسئولین دستگاه های اجرایی اعضاء این شورای هستند و همان طور که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) فرمودند تمامی دستگاه ها مکلفند در امرسواد آموزی همکاری کنند.

 

این مقام مسئول بیان کرد:   ازسیاست های سازمان سواد آموزی در سال 1401، این است که  حداقل ده درصد از حلقه های میانی که شامل دانش آموزان، دانشجویان،حوزه های علمیه خواهران و نیروهای جهادی و شورای تعلیم و تربیت روستا می توانند به بی سوادان و کم سوادان آموزش دهند.

 

وی  در ادامه گفت: نیروی تمام وقت در سواد آموزی باید 800 ساعت تدریس داشته باشد واگر آموزش دهنده ای یک دوره انتقال یا دو دوره سواد بیش از سه نفر سواد آموز داشته باشد شامل این مورد می شود.

 

آزادمنش با اشاره به جذب 143 درصدی بی سواد تربت حیدریه  و جذب 100 درصدی دوره های انتقال ایرانی،تحکیم، انتقالICDLدر سال گذشته عملکرد سواد آموزی این شهرستان را موفق دانست .

 

سرپرست معاونت سواد آموزی استان ادامه داد: موضوع پالایش یکی از برنامه های اساسی سازمان سواد آموزی کشور است که با جدیت دنبال می شود و لازم است مسئولین ادارات آموزش و پرورش ،مدیران مدارس را توجیح کنند تا مدرک تحصیلی اولیاء دانش آموزان را در سامانه بارگذاری شود تا بتوانیم آمار قطعی بی سوادان  کشور را به دست آوریم .

 

آزادمنش با بیان این مطلب که مدیران مراکز یادگیری محلی باید امسال کلاس داشته باشند گفت: مراکز یادگیری محلی که شرایط لازم را داشته باشند حذف نمی شوند .

 

در ادامه نشست صمیمی مسئولین سواد آموزی با کارگروه پژوهشی تربت حیدریه برگزار گردید. گفتنی است این کارگروه در 5 گروه 4 نفره تشکیل که در راستای فراخوان پژوهشی سازمان سواد آموزی هر گروه موضوع تحقیق جداگانه ای دارد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان
  • کد خبر : 6117
کلمات کلیدی

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1401/04/14 11:56
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین