جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1400/07/24 - 15:42
  • - تعداد بازدید: 632
  • - تعداد بازدیدکننده: 293
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /appsettingFree

جمع بندی پایانی گردهمایی معاونین سوادآموزی استان ها توسط محمدزاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی

محمدزاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در اختتامیه گردهمایی معاونین سوادآموزی استان ها از مباحث مطروحه توسط معاونین سوادآموزی استان ها ومدیران سازمان تشکر کرد و مطالبی را در جمع بندی این گردهمایی مورد تاکید قرار داد.

 


به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی ، محمدزاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در اختتامیه گردهمایی معاونین سوادآموزی استان ها از مباحث مطروحه توسط معاونین سوادآموزی استان ها ومدیران سازمان تشکر کرد ومطالبی را در جمع بندی این گردهمایی مورد تاکید قرار داد.


محمدزاده گفت: فعالیت در حوزه سوادآموزی ابتدا اعتقاد داشتن، جدیت و صبوری نیاز دارد و کسی که  توکل به خدا داشته باشد و تقوی الهی داشته باشد بن بست برایش ایجاد نمی شود،لازم است  استان های میانگین ، نسبت به تهیه و بازنگری برنامه شتاب بخشی سوادآموزی اقدام نمایند و استان برای این مهم ارزیابی خواهد شد و در خصوص آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی بویژه آموزش دهندگان فعال با اولویت اقدام نمایید و ازشورای پشتیبانی سوادآموزی استانها که ظرفیت خوبی برای حمایت و پشتیبانی از برنامه های سوادآموزی است؛ بهره گیری شود و  اهتمام لازم در برگزاری جلسات و پیگیری مصوبات بعمل آید. همچنین نظارت دقیق بر عملکرد موسسات غیر دولتی طرف قرارداد  بصورت مستمر لحاظ شود و صیانت از اعتبارات و هزینه کرد به موقع آن تکلیف شرعی و قانونی است لذا در این مورد نیز اهتمام لازم بعمل  آید .و مادامی که شیوه اجرای خدمات سوادآموزی برنامه برون سپاری خرید خدمات باشد ، سیاست و ضوابط نیز تابع قوانین مترتب بر برون سپاری است ، لذا اهتمام لازم براجرای صحیح ضوابط و مقرات و انعقاد قرارداد، پرداخت بیمه و حق الزحمه ذینفعان داشته باشید.


معاون وزیر و رئیس سازمان سوادآموزی خطاب به معاونین سوادآموزی استان ها ادامه داد: پس از ارسال دستور العمل مدرسه محوری تمام تلاش شما این باشد تا از ظرفیت بالقوه مدیران مدارس برای شناسایی،جذب آموزش و آزمون استفاده شود. و یکی از شاخص های ارزیابی سال می تواند مد نظر قرار گیرد. که معاونت امور آموزشی سازمان آن را پیگیری خواهند کرد و لازم است نظارت و مراقبت از کلاس تشکیل شده به ویژه رعایت اجرای فرآیند آموزش از طریق جلسات بهبود کیفیت ،پیگیری شود تا اطمینان از اجرای تکالیف برای شما محرز گردد و با کمک معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان و همکاران ایشان، آموزش و توجیه آموزش دهندگانی که آموزش ندیده اند ویژه کتب پودمانی که امسال اجرا می شود با فوریت پیگیری و  اجرا گردد.و همچنین  پالایش اسمی اطلاعات ارسالی سازمان را مجددا مورد بررسی قرار دهید و اگر با مشکلی مواجه شدید منعکس کنید تا سازمان پیگیری کند.و دستور العمل نیروی انسانی که دوستان اشاره داشتند ملاک عمل استان ها باشد اگر در اجرا با مشکل مواجه شدید با معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان آقای جمشیدی حل وفصل کنید و اگر هم لازم باشد بنده مداخله کنم اعلام گردد تا اقدام لازم انجام گردد.


محمدزاده در ادامه مباحث خود افزود:جدول برنامه حضور سازمان به استان ها را در دستور کار قرار دادیم تا ضمن رسیدگی به عملکرد استان هاو شهرستان ها به بهبود چالش ها و نارسایی های استانی کمک کنیم ،بنابراین لازم است از الان مراقبت لازم را برای بهبود فعالیت های سوادآموزی بعمل آورید .و سلامت آزمون های پایانی مورد تاکید است به نحوی که  تمامی تلاش ها براین است که آزمون ها در شرایط سالم و بدون خطا برگزار شود، نظارت بر عملکرد واحد های شهرستانی به صورت حضوری و غیر حضوری انجام شود و توجه داشته باشید که  بسیاری از موارد را می توان از طریق سامانه سوادآموزی کنترل کرد و بازدیدهای حضوری به طور جدی در دستور کار همکاران استان قرار گیرد .


وی همچنین گفت: از ظرفیت سامانه سوادآموزی استفاده شود. آموزش دهندگان برای استفاده از سامانه توجیه شوند و از بخش پیام رسان و ارسال کلیپ های آموزشی استفاده گردد و حضور و غیاب از طریق سامانه انجام شود.


رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ادامه داد: توافق نامه آموزشی استان ها مبنای عملکرد استان و مسایل آموزشی خواهد بود و حجم سال 1400 در دوره ها قابل تبدیل و جابجایی نیست و لازم است سوادآموزی را در سطح استان به ویژه در جلسات شوراهای پشتیبانی به گفتمان سازی تبدیل کنید و سازکار نظارتی لازم را در سطح استان تهیه و اجرا کنید و نسبت به تخلفات شناسایی شده فعال و هوشمندانه باز خورد داده شود.


محمدزاده همچنین گفت: تشکیل جلسات تخصصی سوادآموزی در سطح استان اعم از بهبود کیفیت ، ستاد امتحانات هدفمند و با موضوعات کارگشا و حل اقتضایی موضوعات با حضور اعضاء مورد توجه قرار گیرد و عنایت داشته باشید مراکز یادگیری محلی پایگاه مناسبی برای جامعه پذیر و جامعه محور کردن سوادآموزی می باشد بنابراین رویکرد اصلی ما ، تشکیل و اداره مراکز با کیفیت و اثر بخش است ، لذا مراقبت کنید تا این مراکز  بدرستی تشکیل و اداره شود.همچنین فعالیت  سال 1399 در اسرع وقت در سامانه تعیین تکلیف شود. و همان گونه که از قبل استحضار دارید شروع کلاس گذاری در سال جاری برای  سوادآموزی   1400/4/1  تا   1400/12/25  و انتقال و تحکیم  از 1400/5/1  تا  1400/11/15  می باشد.


 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان,اسلایدر
  • کد خبر : 4685
کلمات کلیدی

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1400/07/24 15:42
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین