آموزش ویادگیری حق همه است وافتخارمی کنیم که بتوانیم به آحاد مردم وهم نوعان ومهاجرین خارجی خدمات آموزشی وفرهنگی ارائه بدهیم.
دیدار معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش با مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استان قم
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی، به نقل از روابط عمومی معاونت سواد آموزی قم معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان با اشاره به این که شیوع ویروس کویید19و بیماری کرونا بسیاری از شیوه ها و روش ها و حتی آداب و رسوم را با چالش مواجه و دستخوش تغییر کرد، گفت: یکی از مقوله هایی که با چالش جدی روبرو شد بحث آموزش و به ویژه آموزش حضوری بود که با شیوع و شدت یافتن این بیماری وبلای جهان سوز؛ آموزش در اغلب نقاط دنیا سمت و سوی مجازی وغیرحضوری به خود گرفت.
محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در جلسه مشترک با مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استان قم اظهارداشت:
حجم تخصیصی اتباع خارجی ازسوی سازمان نهضت سوادآموزی به استان قم درسال جاری در دوره سوادآموزی 1800نفر و در دوره انتقال 1000 نفر در گروه سنی 49-10 سال است که این حجم باید با همت، همیاری و همکاری همه دستگاه ها از جمله متولی امور اتباع در استان یعنی اداره کل امور اتباع و مهاجرین به طور کامل در شهرستانها، مناطق و نواحی آموزش و پرورش تحت پوشش قرار بگیرند البته در طرح هایی ویژه مانند کمیساریا اولویت با کودکان ونوجوانان بازمانده ازتحصیل گروه سنی 19-10 سال می باشد.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش قم گفت:
اگرچه شایسته است آموزش سوادآموزان به شیوه حضوری و کلاسی صورت پذیرد تاازکیفیت واثرپذیری کاربردی برخوردارگردداما به کارشناسان سوادآموزی شهرستان ها، مناطق و نواحی مجری این طرح تأکید شده است که آموزش سوادآموزان باید با رعایت کامل و همه جانبه دستورالعمل های بهداشتی وطبق تصمیمات ستادمقابله باکرونا وشیوه نامه های ابلاغی ازسازمان نهضت سوادآموزی صورت پذیرد.وباخلاقیت ونوآوری های آموزشی ؛جبران بخشی ازخسارت های آموزش غیرحضوری بشود.
وی افزود:
مراحل باسواد شدن اتباع عزیز اعم از شناسایی،ثبت نام،آموزش، برگزاری آزمون پایانی در یک دوره حدود شش ماهه باید به نتیجه برسد.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم با اشاره به این که شیوع ویروس کویید19و بیماری کرونا بسیاری از شیوه ها و روش ها و حتی آداب و رسوم را با چالش مواجه و دستخوش تغییر کرد، گفت: یکی از مقوله هایی که با چالش جدی روبرو شد بحث آموزش و به ویژه آموزش حضوری بود که با شیوع و شدت یافتن این بیماری وبلای جهان سوز؛ آموزش در اغلب نقاط دنیا سمت و سوی مجازی وغیرحضوری به خود گرفت.
دبیرگروه بهبودکیفیت استان قم توضیح داد:
برای اولین بار از ظرفیت رادیو در آموزش سواد برای افرادمحروم ازنعمت سوا د در قالب برنامه صدای دانایی از مردادماه سال 1399 تا مردادماه سال 1400 ارایه خدمات نمود.
از اسفندماه سال 1398 با شیوع ویروس کووید19 کار تولید محتوای آموزشی و آموزش مجازی در دستور کار سوادآموزی استان قرار گرفت و الحمدلله عایدات و توفیقات بسیار ارزشمندی در زمینه آموزش برای سوادآموزان داشتیم.
قاسمی نیا بار دیگر با تاکید بر اهمیت نقش آموزش مجازی و جایگاه آن در شرایط کرونایی دنیای امروز افزود: آموزش در سوادآموزی نیز از این قاعده مستثنی نیست و لازم است آموزش دهندگان ما با فناوری روز و شیوه ها و الگوهای آموزش مجازی آشنا شوند و تسلط کافی را داشته باشند.
وی در خصوص خانواده های شهدای مدافع حرم نیز افزود: در چند سال اخیر اولویت فعالیت های سوادآموزی با تاکید بر حفظ ارزش و تکریم این خانواده های معزز بوده است و حتی شمول دوره انتقال به سایر اتباع به واسطه پیشنهاد معاونت سوادآموزی استان قم صورت گرفت و خانواده معظم شهدای قهرمان مدافع حرم جزو اولین گروهی بودند که دوره انتقال را با موفقیت گذراندند.
نظر دهید