جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1395/06/07 - 15:19
  • - تعداد بازدید: 897
  • - تعداد بازدیدکننده: 84
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /appsettingFree

راه اندازی مراکز یاددهی یادگیری محلی سوادآموزی گامی مهم درجهت عدالت آموزشی واجتماعی است

دکترحسینی مدیر کل آموزش وپرورش خراسان رضوی: راه اندازی مراکز یاددهی یادگیری محلی سوادآموزی گامی مهم درجهت عدالت آموزشی واجتماعی است

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی ، دکتر سید جوادحسینی صبح امروز درآیین افتتاح نمادین سی وهشت مرکز یاددهی یادگیری محلی سوادآموزی دردبیرستان حضرت نرجس (س) ناحیه یک مشهد با اشاره به دولت معلم دولت شهیدان رجایی وباهنر وگرامیداشت این مناسبت گفت: دولت شهیدان رجایی وباهنر از این لحاظ که مورد تاسی وپیروی دولت های بعد از آن بوده اند بسیار حائز اهمیت است . وی با اشاره به عملکرد سه ساله ی دولت تدبیر وامید افزود : علی رغم تمامی انتقادها ، این دولت که عصاره همه دولتهای پس از انقلاب است بسیار موفق عمل کرده و توانسته است از پتانسیل های موجود نهایت استفاده را ببرد. مدیر کل آموزش وپرورش خراسان رضوی با اشاره به افتتاح 38 مرکز یاددهی یادگیری clc درسطح استان وافزایش این مراکز به 56 مرکز تاپایان سال کمک به برنامه توسعه فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی کشور ، ایجاد فرصتهای برابر یادگیری برای بازماندگان از آموزش رسمی ، کاربردی کردن آموزشها و مناسب سازی آنها با نیازهای واقعی مخاطبان و کمک به بهبود کیفیت زندگی مردم از طریق توانمند سازی آنان از جمله اهداف را اندازی مراکز یاددهی یادگیری محلی سوادآموزی برشمرد. مدیر کل آموزش وپرورش خراسان رضوی افزود : در سی وسومین اجلاس مدیران آموزش وپرورش کشور به نمایندگی مدیران کل استان ها مسائلی همچون بهره مندی از فرصت برنامه ششم جهت افزایش سهم آموزش وپرورش از بودجه کل کشور به 20درصد و ارتقای سهم اموزش وپرورش از تولید ناخالص ملی داخلی GDP از 1.7به 6الی 7 درصد درحضور ریاست جمهوری مطرح گردید. وی افزود: تا سال 1970 ادبیات جهانی آموزش وپرورش همراه با مدح وتایید عملکرد بوده واز این سال به بعد انتقاداتی اساسی مانند این که آموزش وپرورش خلاقیت ونوآوری راآن گونه که باید رشد نمی دهد وکنکور ،نمره ، کتاب ، کلاس ، آموزش زدگی و...خلاقیت را ازبین برده است ودر مراکز clc آموزش همراه با خلاقیت ومهارت آموزی ارائه می گردد. وی پرکردن ذهن دانش اموزان از محفوظات را از دیگر معایب وارد شده بر آموزش وپرورش دنیا دانست و مهارت آموزی وبرنامه هایی همچون مراکز یاددهی یادگیری را حرکت دراین راستا خواند. دکترحسینی تکرار نابرابری های اقتصادی اجتماعی بیرون از مدرسه درداخل مدارس را ازدیگر معایب وارد شده برنظام اموزش وپرورش جهان عنوان کرد وگفت : نابرابری های اجتماعی واقتصادی در بیرون مدرسه در درون مدرسه تکرار وتثبیت، تشدید وتشریع می شود لذا نظام های آموزشی باید به سمتی حرکت کنند که خلاقیت ونوآوری ایجاد و برنامه رها را کاربردی نموده وعدالت اموزشی را پیاده نمایند که دراین راستاclc در مناطق محروم راهی برای دستیابی به عدالت آموزشی است که به عدالت اجتماعی منجر می شود.
  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 285
کلمات کلیدی

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1395/06/07 15:19
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین