مدیرکل دفتر برنامهریزی دورههای سوادآموزی سازمان نهضت سوادآموزی کشور در حاشیه بازدید از شهرستان های استان فارس خبرداد:
طرح روستای باسواد را در دستورکار سوادآموزی استان فارس قرار داد
مدیرکل دفتر برنامهریزی دورههای سوادآموزی سازمان نهضت سوادآموزی در بازدید از فعالیت های حوزه سوادآموزی استان فارس گفت:این بازدیدها در راستای نظارت، حمایت و تقویت فعالیتهای سوادآموزی است.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش فارس، محمود قنبرزاده درحاشیه بازدید از فعالیت های حوزه سوادآموزی ادارات نواحی ۳ و ۴ شیراز، شهرستان های زرقان، کوار، مرودشت، کازرون و ممسنی، ضمن قدردانی و حمایت از اقدامات برنامه ریزی شده و صورت گرفته در استان گفت: اقدامات خوب و مؤثری را در استان جهت تحقق آرمان های امام راحل (ره) و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) شاهد هستیم.
مدیرکل دفتر برنامهریزی دورههای سوادآموزی سازمان نهضت سوادآموزی کشور، مجموعه سوادآموزی استان را مجموعهای پویا و با انگیزه توصیف کرد و گفت: فارس همواره یکی از قطب های موفق سوادآموزی در کشور در شاخص های ۲۲ گانه ارزیابی معاونتهای سوادآموزی کشور است و مجموعه همکاران نواحی و استان همدل، همراه، منسجم و دارای روابط انسانی مثبت در راه رسیدن به اهداف موردنظر در سوادآموزی می باشند.
قنبرزاده افزود: هدف سوادآموزی دیگر تنها آموزش خواندن و نوشتن نیست و آموختن مهارتهای زندگی به افراد بیسواد و اقشار آسیبپذیر جامعه در دستورکار سوادآموزی قرار دارد.
وی همچنین تأکید کرد: با هدف مهارتآموزی افراد بیسواد دورهها و طرحهایی همچون طرح نهضت دانش آموزی، روستا باسواد، سواد قرآن پایه، مراکز یادگیری محلی مهارت محور و طرح سوادآسان در نظر گرفته شده است که می توان با اجرای هر چه بهتر این طرح ها ابراز امیدواری نمود تا بتوانیم مهارت آموزی را افزایش دهیم.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی دوره های سواد آموزی سازمان تصریح نمود: از مجموع سهمیه ابلاغی به استان ۲۴ هزار و ۳۶۱ نفر تحت پوشش قرار گرفته است که در جهت افزایش این آمار و پایان بخشی به بی سوادی باید از ظرفیت دستگاه های بین بخشی و گروه های مردمی و جهادی استفاده نمود.
گفتنی است: آقایان سید محمودتولیت؛ معاون مدیرکل دفترنظارت و سنجش و ارزشیابی سازمان نهضت سوادآموزی کشور و رضا رنجبر؛ رئیس اداره دوره های تحکیم و انتقال سازمان نهضت سوادآموزی کشور نیز در این بازدیدها حضور داشتند.