کردستان -معاون سوادآموزی آموزشوپرورش استان کردستان: مهمترین اولویت سوادآموزی استان، کلاس گذاری و شناسایی و جذب افراد بیسواد و کمسواد است
معاون سوادآموزی آموزشوپرورش استان کردستان: مهمترین اولویت سوادآموزی استان را کلاس گذاری و شناسایی و جذب افراد بیسواد و کمسواد عنوان کرد و خواستار برگزاری جلسات توجیهی و تسریع در روند ثبتنام شد.
به گزارش روابطعمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از اداره روابطعمومی و اطلاعرسانی آموزشوپرورش استان کردستان، گلبهار خسروی یکشنبه هفتم آبانماه جاری در گردهمایی آموزشی و توجیهی و دوره توانمندسازی کارکنان سوادآموزی استان که در اردوگاه شهید سلیمانخاطر سنندج برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته بسیج دانشآموزی، کسب رتبه پنجم کشوری معاونت سوادآموزی استان در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۱ را مرهون تلاش مجموعه دستاندرکاران این حوزه عنوان و از اهتمام و زحمات همکاران تشکر کرد.
وی با اشاره به شرایط دشوار و سخت فعالیت در سوادآموزی، آموزش بزرگسالان را با آموزش رسمی متفاوت دانست و گفت: تحقق برنامههای این حوزه نیاز به پیگیریهای مستمر دارد.
خسروی با بیان اینکه دستورالعمل کلاسگذاری سال ۱۴۰۲ ابلاغ و کلاسگذاری از شهریورماه آغاز و تا پایان آذرماه ۱۴۰۲ ادامه دارد، اظهار داشت: به جهت مشکلات و موانع پیش رو، عملکرد استان در ثبتنام و تشکیل کلاس قابلتوجه نیست و نیاز به تلاش و جدیت بیشتر و برگزاری جلسات توجیهی میباشد.
معاون سوادآموزی استان حجم ابلاغی سال ۱۴۰۲ را تعداد ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر عنوان کرد و با بیان اینکه بر اساس آمار برآوردی از افراد بیسواد باقیمانده، حجم در بین شهرستانها و مناطق توزیع شده است، ابراز امیدواری کرد با پوشش حجم ابلاغی، شاهد برگزاری جشن با سوادی در استان باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، نظارت و ارزیابی را یکی از برنامههای معاونت سوادآموزی عنوان کرد که بر اساس برنامه زمانبندی، گروه مجهز نظارتی استان از فرایند سوادآموزی شهرستانها و مناطق بازدید خواهند کرد و انتظار میرود در مناطق نیز، با نظارتهای میدانی از کلاس ها، فعالیتها رصد و کنترل شود.
خسروی با تأکید بر اینکه سوادآموزی نیاز به مشارکت و همراهی شرکا در پیگیری فعالیتها دارد، شورای پشتیبانی سوادآموزی را ظرفیتی برای بهرهگیری از کمک دستگاهها عنوان کرد و گفت: باتوجهبه قول همکاری اعضای شورا، باید از امکانات و تجهیزات و هم چنین فضای دستگاهها برای آموزش افراد بیسواد و کم سواد استفاده کرد.
معاون سوادآموزی استان بر تکمیل پستهای سوادآموزی بر اساس ساختار تشکیلاتی و بهکارگیری نیروی انسانی موردنیاز تأکید کرد و با اشاره به نقش ناظرین سوادآموزی، گفت: ناظرین باید از بین افراد توانمند بهکارگیری شود.
وی از پرداخت مرحله دوم اعتبارات سوادآموزی و توزیع شهرستانی آن خبر داد و گفت: بر اساس آمار ثبت شده و نتایج قبولی، حقالزحمه آموزشدهندگان باید پرداخت و اعتبارات ابلاغی در محل خودش هزینه و از جابهجایی اعتبارات بدون استعلام خودداری شود.
معاون سوادآموزی استان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت سامانه سوادآموزی و ضرورت آموزش و آشنایی مسئولان و دستاندرکاران با کارکردهای سامانه، ابراز امیدواری کرد که با تلاش همکاران، امسال نیز شاهد ارتقای جایگاه استان باشیم.
وی بخشنامههای ابلاغی را ملاک عمل مجموعه عنوان کرد و ضمن پاسخگویی به سؤالات و پیشنهادها شرکتکنندگان در جلسه، تصریح کرد: تا زمانی که در این مسئولیت قرار داریم باید برای اعتلای جایگاه سوادآموزی تلاش کنیم و ضمن تماس با فرمانداران و مدیران و رؤسای آموزشوپرورش، حمایتهای لازم حلب و از اقدامات و فعالیت همکاران پشتیبانی خواهد شد.
گفتنی است در این نشست یکروزه، رؤسا و کارشناسان سوادآموزی استان اولویتهای مهم کاری و توصیههای لازم در خصوص کلاس گذاری سال ۱۴۰۲ و نحوه کار با سامانه سوادآموزی را تشریح و پیرامون مسائل جاری سوادآموزی در بخشهای مختلف بحث و تبادل نظر شد.
نظر دهید