معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم : امضای تفاهم نامه اجرایی با هدف شتاب بخشی و نظارت بر برنامه های سوادآموزی
محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: به منظور هدفمندی در شتاب بخشی به برنامه ها و فعالیت های سوادآموزی سال جاری تفاهم نامه مشترک بین مدیران و روسای نواحی آموزش و پرورش، معاون سوادآموزی و مدیرکل آموزش و پرورش استان قم امضا گردید.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل از روابط عمومی معاونت سواد آموزی قم محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: به منظور هدفمندی در شتاب بخشی به برنامه ها و فعالیت های سوادآموزی سال جاری تفاهم نامه مشترک بین مدیران و روسای نواحی آموزش و پرورش، معاون سوادآموزی و مدیرکل آموزش و پرورش استان قم امضا گردید.
قاسمی نیا افزود: در این تفاهم نامه بر پوشش حجم ابلاغی با نظارت و عنایت ویژه تمامی مدیران مدارس و کارشناسان و مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش و پشتیبانی شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی و اعضای گروه بهبود کیفیت تاکید شده است.
معاون سوادآموزی استان اهم نکات و محورهای مورد انتظار را در این تفاهم نامه به این شرح اعلام کرد:
1- فعالیت های سوادآموزی در گروه سنی 10 تا 49 سال و 5 درصد در گروه سنی 50 تا 64 سال می باشد.
2- اهتمام همه جانبه در جهت اعتلا و گسترش فرهنگ اسلامی در برنامه های سوادآموزی با عنایت به رهنمودها و دستورات بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای و با محوریت مصوبات هیات محترم دولت و سیاستها و راهبردهای سازمان نهضت سوادآموزی.
3- توجه ویژه به شناسایی و سوادآموزی مناطق حاشیه ای شهری و روستایی و محلات کم برخوردار.
4- استفاده از ظرفیت کارشناسی های نواحی و مناطق آموزش و پرورش مانند آموزش ابتدایی، متوسطه، انجمن اولیا و مربیان، پرورشی و فرهنگی، آموزش از راه دور، همکاران فرهنگی، بسیج فرهنگیان و دانش آموزی، بازنشستگان، سرباز معلمان، دانشجو معلمان، ائمه جماعات مدارس و روحانیون طرح امین.
5- فعال شدن گروه بهبود کیفیت و ستاد امتحانات.
6- برنامه ریزی و توجه کافی و هم افزایی با معاونت محترم آموزش ابتدایی برای انسداد ورودی بی سوادی، کودکان و نوجوانان 10 تا 20 سال، سوادآموزی اولیا.
7- توانمند سازی و دانش افزایی نیروی انسانی با حضور در دوره های توجیهی آموزشی آموزش دهندگان.
8- اجرای طرح های خواندن با خانواده، حلقه های کتاب و کتابخوانی، مراکز یادگیری محلی، سوادآموزی خودآموز، سوادآموزی ICDL و طرح آموزش نماز، کلید بهشت و بهره مندی از نشریات فرصت دوم.
9- مستند سازی فعالیت ها و ارائه برنامه های اجرایی به همراه چالش ها و تنگناهای پیش رو و پیشنهادها و گزارشهای مستمر عملکردی و ارزیابی از فعالیت ها.
10- بازدید و نظارت های مستمر مستقیم و غیر مستقیم توسط کارشناسان، ناظرین آموزشی، اعضای گروه بهبود کیفیت و ستاد امتحانات و مدیران مدارس از کلاسها و فعالیت ها.
11- تنظیم به موقع اسناد مالی و پی گیری نظارت بر پرداخت حق الزحمه ها و سلامت آموزش و آزمون.
نظر دهید