مرآت امین الرعایا معاون سوادآموزی استان یزد: نقش و رسالت مراکز یادگیری محلی با«آموزش مهارت ها» معنی پیدا می کند.
معاون سوادآموزی استان در نشست راهبردهای اجرایی طرح پیوند و زندگی مراکز یادگیری محلی که در اتاق جلسات معاونت سوادآموزی یزد برگزارگردید
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل از روابط عمومی معاونت سواد آموزی یزد معاون سوادآموزی استان در نشست راهبردهای اجرایی طرح پیوند و زندگی مراکز یادگیری محلی که در اتاق جلسات معاونت سوادآموزی یزد برگزارگردید ضمن ارائه اهداف و برنامه های مراکز یادگیری محلی گفت: نقش و رسالت مراکز یادگیری محلی با«آموزش مهارت ها» معنی پیدا می کند. ایشان مهارت آموزی را از مهمترین اهداف مراکز یادگیری محلی برشمرد و گفت: آموزش 200 ساعت مهارت به سواداموزان که اکثر آن ها از اقشار ضعیف جامعه می باشند می تواند تاثیر زیادی در زندگی و معیشت آن ها داشته باشد .
مرآت امین الرعایا با اشاره به بخشنامه شماره 254 مورخ 22/6/1399 سازمان نهضت سواداموزی با موضوع بسته اجرایی ، تحولی طرح پیوند سوادو زندگی گفت: در راستای احقاق و اجرای سند تحول بنیادین و زیر نظام های ساحت های شش گانه آموزش و پرورش این یکی از راهبردهای سوادآموزی و توان افزایی مخاطبان در زمینه مهارت های فردی ، اجتماعی و حرفه ای می باشد که گام های اجرایی آن ابلاغ شده است. وی با اشاره به جامعه محوری فعالیت های سوادآموزی گفت باید در مراکز یادگیری محلی شرایط اجرای این طرح را برای سوادآموزان فراهم نماییم تا بتوانیم نقش تاثیرگذار در زندگی و معیشت مخاطبان ایفاء نماییم
شایان ذکر است در طرح پیوند سوادو زندگی در استان یزد دو مرکز یادگیری محلی به اموزش سواد و مهارت های حرفه ای تا اشتغال مخاطبان و تشکیل شرکت تعاونی و فروش محصولات می پردازند.
نظر دهید