توجه جدی به گفتمان سازی برای تمهید شرایط و ایجاد زمینه ورود به عرصههای جدید سوادآموزی ضروری است.
معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی: توجه جدی به گفتمان سازی برای تمهید شرایط و ایجاد زمینه ورود به عرصههای جدید سوادآموزی ضروری است.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، احمد خاک زاد معاون امور آموزشی سازمان در جلسه قطبی و تخصصی معاونین سوادآموزی کشور که با حضور ریاست سازمان و اعضای شورای معاونان و مدیران در مرکز آموزشی شهید سعیدی مشهد برگزار شد؛ بیان داشت: توجه جدی به گفتمان سازی برای تمهید شرایط و ایجاد زمینه ورود به عرصههای جدید سوادآموزی ضروری است.
وی ضمن قدردانی از تلاشها و مساعی معاونان و همکاران سوادآموزی در استانها بهویژه در زیستبوم جدید و متأثر از شیوع ویروس کرونا، اعلام کرد: با توجه به چالشها و موانع پیش رو ازجمله: کاهش قدر مطلق بیسوادی، پراکندگی بیسوادان، تقاضای اجتماعی ناکافی برای حضور و مشارکت در برنامههای سوادآموزی و عدم انطباق انتظار اجتماعی از حد کمی بیسوادی با اعداد و آمار اعلامشده، توجه جدی به گفتمانشناسی برای تمهید زمینه ورود به عرصههای جدید ضروری است.
خاک زاد بیان داشت: بیسوادی زمینهی آسیبپذیری و آسیبرسانی در افراد را تقویت میکند و سواد بهعنوان یک مهارت اجتماعی باید بهبود و ارتقای سه کارکرد مهم و پیامدهای اصلی آگاهسازی، توانمندسازی و اصلاح رفتار در زندگی مخاطبان را در برگیرد.
معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی، با اشاره به انعقاد توافقنامه مدیریت و راهبری خدمات سوادآموزی در سال 1400 با معاونان سوادآموزی استانها عنوان کرد: این توافقنامه ملاک عمل و ارزیابی بوده و ضروری است؛ با بهرهگیری از تمام ظرفیتهای موجود برای تحقق اهداف تعیینشده تلاش نماییم.
خاک زاد در ادامه جلسه با اشاره بهضرورت سرانجام بخشی به فعالیتهای سوادآموزی در سال 1399، ارائه خدمات سوادآموزی کیفی و تحقق اهداف آموزشی قصد شده را با رعایت کامل ضوابط بهداشتی بر اساس زمانبندی تعیینشده برای کلاس گذاری دورههای سوادآموزی را تأکید نمود.
وی پس از بیان اهم محورهای تبیینی در خصوص فعالیتها و برنامههای سوادآموزی در سال 1400، همافزایی نیروی انسانی، ظرفیتیابی و ظرفیتسازی برای ارائه خدمات سوادآموزی جامعهمحور را در قالب مشارکتهای بین بخشی خواستار شد.
نظر دهید