با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان، چهارمین نشست گروه بهبود کیفیت و ستاد امتحانات سوادآموزی استان کردستان برگزار شد
با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، چهارمین نشست گروه بهبود کیفیت و ستاد امتحانات سوادآموزی کردستان در محل دفتر معاونت سوادآموزی برگزار شد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، چهارمین نشست گروه بهبود کیفیت و ستاد امتحانات سوادآموزی کردستان در محل دفتر معاونت سوادآموزی برگزار شد.
در این نشست هاشم ناظمی جلال مدیرکل آموزش و پرورش استان در سخنانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، با اشاره به شرایط فعلی جامعه، کار سوادآموزی را سخت و پیچیده دانست.
ناظمیجلال همچنین قانون تعیین تکلیف در سال ۹۹ را منشأ ایجاد حقی برای بقیه آموزش دهندگان دانست و گفت: باید تمام توان خود را برای تحقق اهداف سوادآموزی و همچنین همراهی با آموزشدهندگان در استان به کار گیریم.
وی با بیان اینکه کسی با تعیین تکلیف آموزش دهندگان مخالفتی ندارد، اظهار داشت: مسأله تعیین تکلیف آموزشدهندگان به صورت کشوری در حال پیگیری است و امیدواریم اتفاقات مثبتی در این خصوص رخ دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه سخنان خود با پرداختن به شرایط فعلی کردستان در زمینه کلاسگذاری و تحقق حجم ابلاغی سوادآموزی، با خاطرنشان کردن وضعیت نامطلوب استان در فصل پاییز، رشد تحقق حجم ابلاغی را حاصل انسجام و پیگیریهای معاونت سوادآموزی و همچنین تلاشهای شهرستانها و مناطق عنوان کرد و در عین حال گفت: شهرستانها و مناطقی که وضعیت نامطلوبی دارند باید با توجه بیشتری کار را دنبال نمایند.
هاشم ناظمیجلال فرصت ۲۰ روزه در اسفندماه تا اتمام مهلت کلاسگذاری را ارزشمند و در عین حال تعهدآور خواند و بر استفاده مطلوب از این فرصت در جهت تحقق هرچه بیشتر حجم ابلاغی استان تاکید کرد.
وی همچنین در واکنش به آغاز فرایند اعمال بیمه آموزش دهندگان، لزوم نظارت کامل معاونت سوادآموزی در زمینه رعایت عدالت در این خصوص را یادآور شد و گفت: بیمه آموزش دهندگان خبر خوبی است که میتواند در افزایش انگیزه آموزش دهندگان نقش بسزایی داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگر سخنان خود، با قدردانی از بازدیدهای مستمر معاونت سوادآموزی و پیگیری مداوم روند کلاسگذاری، بر تداوم این بازدیدها در اسفندماه نیز تاکید و خاطرنشان کرد: قطعاً بررسی میدانی به تحقق اهداف سوادآموزی کمک شایانی میکند.
ناظمی جلال در پایان سخنان خود از معاون سوادآموزی استان خواست تشکیل منظم جلسات شورای پشتیبانی سوادآموزی و تکمیل پستهای سوادآموزی در شهرستانها و مناطق را به صورت ویژه پیگیری نماید.
در ابتدای این نشست، گلبهار خسروی معاون سوادآموزی استان در سخنانی با پرداختن به موضوع گزینش آموزشدهندگان، بر تأکید شیوه نامه کلاس گذاری ۱۴۰۲ در خصوص گزینش آموزش دهندگان اشاره کرد و گفت: چالشهایی در خصوص گزینش آموزشدهندگان سوادآموزی کردستان وجود دارد که باید با همکاری و تعامل با هسته گزینش آموزش و پرورش مرتفع گردد.
وی با بیان اینکه اولویت گزینش با آموزش دهندگانی است که در سال ۱۴۰۲ کلاس تشکیل دادهاند، گفت: پرونده آموزش دهندگان تشکیل شده و آماده آغاز فرآیند گزینش است.
خسروی در خصوص کلاسگذاری، آغاز این فرایند را از اول شهریورماه عنوان کرد و با اشاره به تمدید چندباره آن، آخرین مهلت کلاسگذاری را ۲۰ اسفندماه اعلام کرد.
معاون سوادآموزی استان با ارائه گزارش مبسوط از وضعیت شهرستانها و مناطق در زمینه کلاسگذاری، استعلام از سامانه برای پیدا کردن افراد بیسواد را مستمر عنوان کرد و اظهار داشت: تاکنون حدود ۵۰ درصد از حجم ابلاغی سوادآموزی استان محقق شده است.
گلبهار خسروی در عین حال پیدا کردن و جذب افراد بیسواد را دشوار دانست و خاطرنشان کرد: شرایط مختلف در جامعه و عدم رغبت بیسوادان به سوادآموزی، کار جذب آنان را سخت کرده است.
خسروی در ادامه سخنان خود با اشاره به بازدید ناظرین کشوری از سوادآموزی استان در هفته گذشته، نتیجه ارزیابیها را از سوی ناظرین، رضایت بخش خبر داد و افزود: سوادآموزی کردستان تمام تلاش خود را برای ایجاد شرایط مطلوب به کار میگیرد.
وی یکی از افتخارات این حوزه را انتخاب کتاب آموزشدهنده کردستانی برای مسابقه کتابخوانی عنوان و خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز سازمان سوادآموزی کشور، منبع مسابقه کتابخوانی را از میان تألیفات آموزش دهندگان کردستانی انتخاب کرده بود.
معاون سوادآموزی استان در خصوص مسابقه کتابخوانی سال جاری نیز گفت: مسابقه کتابخوانی روز ۹ اسفند همزمان در سراسر استان برگزار میشود.
خسروی در پایان سخنان خود از برگزاری گردهمایی مجموعه سوادآموزی استان در اسفندماه خبر داد.
در بخشهای از این نشست نیز، علیرضا منتشلو و جواد شاکری روسای ادارات آموزش و سنجش سوادآموزی نیز به بیان نظرات و گزارش خود پرداختند.
برگزاری فصلی جلسات ستاد امتحانات، کیفیسازی سوادآموزی به عنوان خط مشی اصلی سازمان، پیگیری گزینش آموزشدهندگان و ساختار سوادآموزی در شهرستانها و مناطق از جمله مسائل مطرح شده توسط شاکری و منتشلو بود.