جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1399/09/30 - 07:10
  • - تعداد بازدید: 305
  • - تعداد بازدیدکننده: 219
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /appsettingFree

اولین کارگاه اقدام پژوهی فعالیت های سوادآموزی در استان خراسان جنوبی برگزارشد

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برگزاری اولین کارگاه آموزشی اقدام پژوهی در فعالیت های سواد آموزی برای آموزش دهندگان به مدت دو روز خبر داد .


به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد علی واقعی، صبح امروز با بیان این خبر گفت: توجه به مقوله پژوهش در فعالیت ها و برنامه های سواد آموزی ضمن تقویت فرصت های یادگیری در سواد آموزان، تضمین کننده ی پیشرفت های چشمگیر آنان در راستای تحقق اهداف در نظر گرفته شده است.




واقعی  با بیان این که آموزش پژوهش محور باید در رأس برنامه های سواد آموزی باشد، تصریح کرد: تربیت سواد آموزان پرسشگر، پژوهنده، خلاق و مهارت محور ضامن ارتقاء توانمندی های ایشان در زندگی فردی، اجتماعی و علمی می شود.


مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری این کارگاه به صورت غیر حضوری، عنوان کرد: قریب 400 نفر از  رؤسا ، کارشناس مسئولان، کارشناسان سواد آموزی و آموزش دهندگان فعال سواد آموزی به مدت 8 ساعت در این دوره ی آموزشی شرکت کردند و مطالب لازم را فرا گرفتند.


دبیر شورای پشتیبانی سواد آموزی خراسان جنوبی، آموزش بزرگسالان را کاری حساس، مشکل و ظریف دانست و ابراز داشت: آموزش دهندگان در خط مقدم سواد آموزی؛ دلسوارزانه، متعهدانه و با اخلاص کامل با مشکلات  این عرصه دست و پنجه نرم می کنند تا دیو جهل و بی سوادی از جامعه خطه قهستان زمین رخت بر بندد.


این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از پژوهش به عنوان حرکت متعهدانه،هدف دار و عملی راهبردی یاد کرد و ادامه داد: برخورداری از دانش حل مسأله به شیوه ی علمی،برای آموزش دهندگان سواد آموزی امری حیاتی است که به یاری آن می توانند کیفیت آموزش های بزرگسالان را ارتقا بخشیده و خدمات آموزشی با کیفیت تری به سوادآموزان ارائه نمایند .


رئیس گروه بهبود کیفیت سواد آموزی خراسان جنوبی افزود : هدف پژوهش در این حوزه، تربیت پژوهشگرانی است؛ که در موقعیت های اجتماعی آموزشی  توانایی حل مسائل، مشکلات و چالش ها را داشته و با استدلال در اوضاع و احوال، با استفاده از روش های صحیح علمی  و با همکاری و مشارکت افراد در گیر، بتوانند نسبت به حل مشکل اقدام نمایند .


به گفته واقعی به وسیله اقدام پژوهی می توان با مهندسی تازه، مجددا در برنامه ها و فعالیت های علمی حوزه سواد آموزی بازنگری کرد و به افق های تازه دست یافت و با استفاده از روش ها و فناوری های نوین؛ طرحی نو درشناسایی، جذب، آموزش، پرورش و هدایت سواد آموزان و بازماندگان از تحصیل ترسیم نمود.




  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان
  • کد خبر : 4164
کلمات کلیدی

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1399/09/30 07:10
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین