معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی:
اجرای طرح "محله محور" حاصل نگاه کیفی به آموزش و توجه به خرد جمعی، دریافت و بررسی بازخوردهای آن در کشور است
غلامرضا بروجی در نشست مجازی معاونین سوادآموزی استانها با موضوع طرح "محله محور" گفت: اجرای این طرح حاصل نگاه کیفی به آموزش، توجه به خرد جمعی، دریافت و بررسی بازخوردها و انجام آزمایشی آن در سه استان کشور است.
به گزارش روابطعمومی سازمان نهضت سوادآموزی؛ غلامرضا بروجی در نشست مجازی معاونین سوادآموزی استانها با موضوع "طرح محله محور" گفت: اجرای این طرح حاصل نگاه کیفی به آموزش، توجه به خرد جمعی و انجام آزمایشی آن در استانهای (خراسان شمالی، فارس و زنجان) و دریافت و بررسی بازخوردهای آن است.
وی افزود: نمیتوان اذعان داشت که ارائه این طرح کاملاً بدون نقص و ایراد است؛ اما اجرای آن، با رعایت دقیق دستورالعمل و با نظارت دقیق استانها، سبب تسهیل در روند کلاسگذاری خواهد شد.
معاون امور آموزشی به توانمندسازی نیروی انسانی در استانها اشاره کرد و گفت: برگزاری دورههای آموزشی و تبیین، تحلیل و بررسی دستورالعملها تأثیر به سزایی در فرآیند کلاس گذاری دارد.
بروجی در ادامه گفت: اتفاق زیبایی که در بحث حفظ نهاد انقلابی نهضت سوادآموزی و تغییر رویکردهای آن ایجاد شده مسئولیت بیشتری بر گردن مسئولین این نهاد مقدس قرار داده و باید باانگیزه و تلاش بیشتر و ابداع خلاقانه روشهای جدید همه با هم روزهای موفقتری را در تاریخ سوادآموزی رقم بزنیم.
در ادامه مهدی نامجومنش مدیرکل دفتر سنجش، نظارت و ارزیابی با ارائه آمار و ارقام استعلامگیری در سال گذشته، به تشریح و تبیین دستورالعمل طرح محله محور پرداخت و از ارسال دستورالعمل آن به استانها در روزهای آتی خبر داد.
سپس محمود قنبرزاده مدیرکل دفتر برنامهریزی دورههای سوادآموزی با اشاره به اهمیت اجرای دقیق طرح محله محور گفت: مهمترین دستاورد در اجرای این طرح استفاده از ظرفیت مناطق و استانها میباشد.
وی در ادامه به بررسی مشکلات و چالشها و راهکارهای استانها در نشستهای قطبی پرداخت.
نظر دهید