نظارت بر کلاسگذاری و فرآیند آموزش وتدریس از مهمترین اولویت های سواد آموزی در استان قم است
قاسمی نیا معاون سوادآموزی استان گفت : نظارت بر کلاسگذاری و فرآیند آموزش وتدریس از مهمترین اولویت های سواد آموزی در استان قم است.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم، محمد رضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی استان طی تماس تلفنی با آموزش دهندگان و سواد آموزان باهدف نظارت بر کلاس های سواد آموزی گفت: ارتباط با آموزش دهندگان و سواد آموزان ، بررسی فرآیند تشکیل کلاس نظارت غیر حضوری بر فعالیت های سواد آموزی و شتاب بخشی به برنامه ها و طرح ها و بررسی میزان رضایت مخاطبین ازمهم ترین کارکردهای نظارت غیر حضوری می باشد.
وی صحت و سلامت عمل و توجه به کیفیت را اولویت اول این حوزه عنوان کرد و با تاکید بر برگزاری جلسات گروه، بهبود کیفیت و شورای پشتیبانی سواد آموزی براساس برنامه زمان بندی، اظهار کرد: نظارت های حضوری و غیرحضوری بر فرایند کلاس گذاری و آموزش در سطح استان جزو اقدامات اولویت دار است و در همین راستا تیم نظارتی استان ضمن رصد فعالیت ها به خصوص صحت کلاس گذاری، با حضور در شهرستان ها و مناطق، عملکرد ادارات، ناظرین آموزشی و آموزش دهندگان را ارزیابی می کنند.
معاون سواد آموزی استان گفت : در این نظارت ها بودجه بندی دروس ، ثبت اطلاعات صحیح در سامانه، نحوه آموزش ،کمبودها و نواقص، نقاط ضعف وقوت ، اجرای طرح ها ی سواد آموزی و شیوه تدریس آموزش دهندگان مورد بررسی قرار خواهد گرفت .
قاسمی نیا بیان کرد : همت و تلاش آموزش دهندگان برای جذب و ثبت نام که مرحله اول شروع کلاس است مورد تقدیر می باشد و لی در زمینه کیفیت بخشی و نگهداشت سواد آموز ،به روز بودن اطلاعات آموزش دهنده و پیگیری حضورمستمرآموزش دهنده وسوادآموزامری لازم و ضروری است.
وی همچنین اظهارداشت : اشراف بر کتب درسی ونحوه آموزش و اجرای طرح های سواد آموزی ،پیگیری وبررسی علل غیبت سوادآموزان وکمک به رفع آن ها ،همکاری ومشارکت بامدیران مدارس باید محور فعالیت همه آموزش دهندگان باشد.
قاسمی نیا پس از این ارتباط ، مشخصات کلاس ها و نقاط ضعف را برای پیگیری و پاسخ گویی توسط کارشناسان سوادآموزی به ادارات آموزش وپرورش استان ابلاغ نمود.
نظر دهید