معاون سواد آموزی اداره کل خراسان رضوی در جلسه هم اندیشی پروژه مهر 99 فضای آموزشی از نگاه تک بعدی باید به یک واقعیت چند بعدی رساند
مصطفی اسدی معاون سواد آموزی در سفر یک روز مهمان شهرستان گلبهار شد و در جلسه هم اندیشی پروژه مهر 99 که به میزبانی آن شهرستان و با حضور روسای ادارات آموزش و پرورش قطب شهید کلاهدوز تشکیل شده بود، شرکت کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل از روابط عمومی معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش ، اسدی معاون سواد آموزی در جلسه هم اندیشی پروژه مهر 99 که به میزبانی شهرستان گلبهار و با حضور روسای آموزش و پرورش شهرستان های قوچان ، چناران،نوخندان، درگز و ناحیه 4 مشهد تشکیل شد ،گفت: پروژه مهر یکی از مراحل ساماندهی آموزشی است که سعی بر این دارد، فضای آموزشی را از یک نگاه تک بعدی به یک واقعیت چند بعدی برساند.
وی ادامه داد: در گذشته شاید فقط به آموخته های دانش آموزان توجه می شد و کمتر به مبحث تبیین و بهره برداری از همین آموخته ها در سطح کلان جامعه توجه می شد ولی امروز با نیروهای آموزشی قوی و مجهز به روش های آموزشی جدید باید راه برای پیشرفت جامعه هموار شود.
وی اضافه کرد: این پیشرفت و نگاه چند بعدی موقعی بوجود می آید که جامعه و حتی مدیران جامعه از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنند اما کم توجهی در این زمینه باعث شده که متاسفانه در بعضی از امور با مشکل مواجه شویم.
وی افزود: روسای مناطق مکلف هستند با پایش مستمر ثبت نام دانش آموزان در سطح مدارس، ضمن ایجاد بستر لازم برای تحقق شعار عدالت آموزشی برای تمام کودکان و نوجوانان، این اطمینان را برای جامعه به وجود بیاورند که هیچ دانش آموزی از تحصیل باز نمی ماند.
مصطفی اسدی بر ضرورت نظارت مستمر بر ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی، غیر دولتی و مدارس خاص تأکید کرد و افزود: تشکیل ستاد ثبت نام و بازدید های مستمر میدانی توسط تیم های کارشناسی منجر به کاهش تخلفات، رعایت ضوابط و مقررات و حصول رضایت اولیا دانش آموزان می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود فعالیت مستمر ستاد پروژه مهر به منظور آماده سازی امکانات و منابع موجود جهت بازگشایی مدارس خواستار شد و گفت: به منظور کسب آمادگی بیشتر و جلوگیری از بروز هر گونه مشکل باید برنامه ریزی دقیق و مدون عملیاتی شود لذا جلب مشارکت و همدلی عناصر موثر در سطح استان و شهرستان در راستای پیشبرد اهداف برنامه پروژه مهر یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
معاون سواد آموزی استان به برنامه اقدام و عمل سواد آموزی از سال 95 تا 97 اشاره کرد و گفت: میانگین استان در برنامه اقدام و عمل سال 95، 96.1 بوده است که این مقدار در سال 98، به 97.3 رسید و قطب شهید کلاهدوز در این زمینه عملکرد قابل قبولی داشته است.
اسدی در ادامه سازماندهی نیروی انسانی را از الزامات اساسی آموزش و پرورش در آستانه بازگشایی مدارس برشمرد و اظهارداشت: بررسی عملکرد مدیران مدارس و بهبود مدیریت آموزشگاهی، توزیع هدفمند نیروها در مدارس، توجه به نیاز منطقه در نقل و انتقلال نیروی انسانی و بررسی و نگهداشت نیروهای آموزشی مورد نیاز در آستانه بازنشستگی، از جمله راهکارهای موجود جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز مدارس می باشد
نظر دهید