معاون سوادآموزی شهرتهران : برگزاری سومین جلسه هماهنگی شرکای آموزش و پرورش در شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل
معاون سواد آموزی شهر تهران به تغییر رویکرد سوادآموزی بزرگسالان نیز اشاره کرد و گفت: رویکرد آموزش بزرگسالان، توسعه آموزش های مهارت زندگی مبتنی بر نیازهای این گروه است.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل ازاداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، نشست مشترک معاونت آموزشی ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران و شرکای راهبردی آموزش و پرورش با هدف شناسایی،جذب و نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل در سالن شهید جهرمی اداره کل برگزار شد.
معصومه معصومیان؛ معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در این نشست گفت: در طرح شهید محمودوند که به شناسایی کودکان لازم التعلیم بازمانده از تحصیل اختصاص دارد، تلاش شده تا زمینه مساعد برای شناسایی و جذب کودکان لازم التعلیم بازمانده از تحصیل فراهم شود.
وی افزود: در این طرح که با مشارکت فعال فرهنگیان معزز و علاقمندان به آموزش و پرورش صورت گرفت، تلاش می شود تا همه کودکانی که به عنوان بازمانده از تحصیل در سامانه معرفی شده بودند شناسایی و به چرخه آموزش بازگردند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به عواملی مانند مهاجرت، معلولیت و بیماری های صعب العلاج که از ورود این عده از کودکان به چرخه تعلیم و تربیت جلوگیری می کند؛ افزود: شرکای راهبردی آموزش و پرورش باید با ایجاد ظرفیت های جدید در شناسایی و جذب این کودکان با آموزش و پرورش هم افزایی داشته باشند.
معصومیان یکی از راههای هم افزایی آموزش و پرورش و شرکای راهبردی را تجمیع سامانه های شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل، سامانه ثبت احوال، سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر دستگاههای مرتبط با این برنامه برشمرد و گفت: هر دستگاه سامانه ای دارد که با ایجاد دسترسی برای سایر دستگاهها می توانند ارائه خدمت به مردم و شهروندان شریف را تسهیل کنند چرا که حتی یک کودک بازمانده از تحصیل زیاد است.
وی افزود: براساس اصل سی ام قانون اساسی همه کودکان و نوجوانان باید دسترسی مساوی به آموزش و پرورش باکیفیت داشته باشند و این برنامه مهم فقط با مشارکت دستگاههای شریک آموزش و پرورش محقق خواهد شد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران عدم دسترسی به آمار دقیق دانش آموزان بازمانده از تحصیل، کودکان کار و خیابان را از موانع جذب صددرصدی دانش آموزان دانست و گفت: در سال جاری تلاش شده است که با برنامه ریزی مناسب به ویژه در دوره کودکستان، زمینه را برای توسعه آمار کمی و ارتقای کیفی آموزش و پرورش دوره ابتدایی فراهم سازیم.
وی همچنین به ضرورت توسعه دوره کودکستان و مداخله بهنگام در مسائل شناختی کودکان تصریح کرد.
سیده نازنین فاطمه نقیب السادات؛ معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز استفاده از اطلاعات تکمیلی دستگاههای اجرایی را در شناسایی و پوشش تحصیلی کودکان و نوجوانان موثر برشمرد و گفت با تشکیل کارگروه های تخصصی با حضور نمایندگان دستگاهها می توان شاهد جذب دانش آموزان بود.
وی تاکید کرد: پوشش کامل دانش آموزان در سنین آموزش از نظر اقتصادی به صرفه تر از آموزش بزرگسالان است.
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش شهر تهران به تغییر رویکرد سوادآموزی بزرگسالان نیز اشاره کرد و گفت: رویکرد آموزش بزرگسالان، توسعه آموزش های مهارت زندگی مبتنی بر نیازهای این گروه است.
در این جلسه نمایندگان سازمانها و ارگان ها نیز به بیان دیدگاه و نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
در پایان تشکیل کارگروه مشترک عملیاتی به منظور هدفمند نمودن مذاکرات و مصوبات در دستور کار قرار گرفت.
نظر دهید