معاون سوادآموزی استان قم : فعالیت های سواد آموزی استان قم درسال جاری با تعیین 22 شاخص ارزیابی می شود.
عضو گروه بهبود فعالیت های سواد آموزی گفت : مشارکت های بین سازمانی که مشارکت های ملی و استانی و انتخاب نهادها و سازمان های برتر را شامل میشود از معیارهای ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۱می باشد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از معاونت سوادآموزی استان قم ، محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی استان گفت : به دلیل گستردگی و پیچیدگی فعالیت های سواد آموزی توجه به نظارت امری ضروری است، بر این اساس نظارت و ارزیابی مستمر در ابعاد مختلف با استفاده از شاخص های اثربخش و ارائه راهکار ها برای حل و یا بهبود آنها با هدف ارتقای کیفیت از سیاست های سازمان نهضت سوادآموزی اعلام گردیده است.
معاون سواد آموزی استان بیان کرد: با توجه به تنوع فعالیت های آموزشی و لزوم اطلاع از نتایج عملکرد ارزشیابی برنامه ها و خدمات آنها ،میتواند نقش موثری در فراهم آوردن کیفیت آموزشی و در نتیجه بالا رفتن عملکرد افراد داشته باشد و بر کیفیت ارائه خدمات افزوده می گردد و این امر با ارزیابی عملکرد انجام می شود .
وی ادامه داد : درجهت تقویت برنامههای نظارتی توسط سازمان نهضت سوادآموزی و با هدف افزایش کارایی، تقویت سیستم بازخوردی و ارتقای میزان پاسخگویی و مسئولیت پذیری از استانها در۲۲شاخص و ۴۱محور اختصاصی ارزیابی می شوند .
عضو شورای معاونین گفت: شاخص ها ی مورد ارزیابی سازمان در موضوع تبلیغ و ترویج با محور تولید و پخش برنامه ،خیرین سوادآموزی، استفاده از فضای مجازی و درزمینه اطلاعرسانی با محور صدا و سیما ،نشریات، خبرگزاری ها بررسی می شود.
قاسمی نیا تشریح کرد: آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی وبرگزاری دوره های آموزشی ،ساماندهی نیروی انسانی، توزیع اقلام آموزشی ، مدیریت پژوهش و تولید محتوای آموزشی از دیگر محورهای ارزیابی عملکرد استان می باشد.
معاون سواد آموزی استان مهمترین بخش ارزیابی عملکرد را محور سامانه و تحقق اهداف کمی جذب و ثبت نام افراد بی سواد و کم سواد تحت پوشش استان و کیفیت بخشی و نظارت مستمر بر فعالیت ها و عملکرد هااعلام نمود.
عضو گروه بهبود فعالیت های سواد آموزی گفت : مشارکت های بین سازمانی که مشارکت های ملی و استانی و انتخاب نهادها و سازمان های برتر را شامل میشود از معیارهای ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۱می باشد.
قاسمی نیا کمیت و کیفیت مراکز یادگیری محلی ،طرح ها و برنامه های مکمل سوادآموزی شامل حلقه های کتاب وکتابخوانی ،خواندن با خانواده، طرح نماز کلید بهشت و آموزش مقدمات رایانه ، سواد آموزی مدرسه محور، پالایش اطلاعات اسمی بیسوادان، تهیه و تدوین برنامه عملیاتی ،جلسات شورای پشتیبانی سواد آموزی هزینه کرد منابع و صیانت از بودجه را نیز از شاخص ها و معیارهای ارزیابی عملکرد استان در سال ۱۴۰۱برشمرد.
وی افزود : در راستای تحقق سیاست های ابلاغی سازمان نهضت سواد آموزی و برای اجرای هرچه بهتر و موفق تر برنامه ها و طرح های سواد آموز ی در سال جاری با تمام ادارات آموزش و پرورش در سطح استان تفاهم نامه منعقد گردیده است .
نظر دهید