جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1399/05/12 - 12:02
  • - تعداد بازدید: 151
  • - تعداد بازدیدکننده: 93
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /appsettingFree

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان :تشکیل شبکه گسترده ای از مبلغین و مروجین سواد آموزی درگروه های مختلف جامعه

معاون سواد آموزی استان در حاشیه جلسه گروه بهبود کیفیت استان با اشاره به اینکه سواد آموزی در حال حاضر جزء اولویت های آحاد مردم نیست گفت: باید برای تمام فعالیت های حوزه سواد آموزی پیوست های رسانه ای داشته باشیم تا با تشکیل شبکه گسترده از مبلغین ومروجین در گروه های مختلف جامعه، سواد آموزی را در سبد اولویت های مردم قرار گیرد.


به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل از روابط عمومی معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان معاون سواد آموزی استان در حاشیه جلسه گروه بهبود کیفیت استان عنوان کرد : حجم فعالیت های سوادآموزی سال 1399 به شهرستان ها ومناطق ابلاغ شده و تا زمان شروع کلاس گذاری  با توجه به پراکندگی بی سوادان و کم سوادان در گستره پهناور جغرافیایی استان، تبلیغ،ترویج و اطلاع رسانی برای شناسایی ،جذب و نگهداشت بی‌سوادان و کم سوادان باید در دستور کار قرار گیرد.




اسماعیل ادهم  ظرفیت های تبلیغی،ترویجی و اطلاع رسانی درون سازمانی و  ظرفیت های محلی و منطقه‌ای را کلید راهگشای شناسایی مخاطبان و عرضه خدمات حوزه سواد آموزی  و منافع حاصل از این خدمت در زندگی فردی واجتماعی افراد دانست و اظهار داشت برای استفاده بهینه از ظرفیت های رسانه ای جامعه ضرورت دارد برای تک تک فعالیت های حوزه سواد آموزی پیوست رسانه ای تهیه شود تا بتوانیم جلوه های خوب تأثیر سواد درابعاد زندگی شهروندان را به خوبی نمایان سازیم .


معاون سواد آموزی استان ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت معتمدین و مؤثرین تصریح کرد: تشکیل شبکه گسترده ای از مبلغین ومروجین خدمات حوزه سواد آموزی با بهره گیری از ظرفیت گروه های مختلف مردم و پیوست های رسانه ای  می توان امیدوار بود که سواد و سواد آموزی در سبد اولویت خانوار ها قرار گیرد و مردم به این خدمت بعنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت و پر سود نگاه کنند.


ادهم در ادامه از مدیران شهرستان ها ومناطق خواست به منظور تسهیل فرآیند شناسایی در بازه زمانی پیش رو تا کلاس گذاری موارد ذیل را با هدف استفاده از ظرفیت های مختلف تبلیغی و ترویجی در دستور کار حوزه سواد آموزی قرار دهند.


1- تبیین دقیق طرح ها و برنامه های پیش بینی شده در حوزه سوادآموزی برای مسئولین، معتمدین و مؤثرین.


2- ترغیب و تنویر افکار عمومی برای ایجاد تقاضا، با تشکیل شبکه گسترده ای از مبلغین و مروجین درگروه های مختلف جامعه.


3-  بررسی و تحلیل واقعی ترک تحصیل و مردودی های سنوات گذشته و احصاء دقیق مخاطبان بالفعل.


4- استفاده از ظرفیت پشتیبانی و حمایتی شورای پشتیبانی سوادآموزی به منظور بهره‌گیری از توانمندی ها و خدمات نهادها و موسسات دولتی و غیر دولتی.


 5- استفاده مناسب از ظرفیت بالقوه تریبون های نماز جمعه ،جماعات و برنامه های مذهبی و ملی.


6- توجه به فرصت های شبکه های اجتماعی، بسترهای مجازی، تبلیغات محیطی، نشریات محلی و ضریب نفوذ آنها در افکار عمومی .


7- استفاده از ظرفیت های حوزه مقاومت بسیج ،مدیران واحدهای آموزشی و سازمان های مردم نهاد به عنوان شبکه گسترده اطلاع رسانی و شناسایی در حوزه سوادآموزی.


8- تهیه و نصب  بنر  و تراکت های تبلیغاتی در مراکز عمومی شهر با بهره‌گیری از ظرفیت شهرداری ها و شورای اسلامی شهر و روستا.


9- بهره برداری مناسب از ظرفیت بالقوه آموزش دهندگان برای شناسایی واقعی مخاطبان و پالایش دقیق اطلاعات ارائه شده توسط آموزش دهندگان.




  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان
  • کد خبر : 3696
کلمات کلیدی

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1399/05/12 12:02
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین