معاون امور آموزشی سازمان در جلسه وبینار معاونین سوادآموزی ادارات کل آموزش وپرورش استانها هوشمندانه کار کردن و جامعه پذیر عمل کردن را دو ویژگی ممتاز و برجسته کار در سوادآموزی دانستند
احمد خاک زاد با تبیین شرایط و اقتضائات پیش روی سوادآموزی، جامعه پذیر کردن سوادآموزی را یک الزام قطعی و یک اصل مبنایی برای پیشبرد اهداف سوادآموزی ذکر کردند.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی ؛معاون امور آموزشی سازمان تقاضای اجتماعی برای مشارکت در ارایه و اداره خدمات سوادآموزی و همچنین میزان انگیزه حضور در برنامه های سوادآموزی را مصداقی از حد جامعه پذیری سوادآموزی دانستند. ایشان برآیند ارتقاء جامعه پذیری سوادآموزی را در فرآیندی از سوادآموزی جامعه محور، تابعی، کاربردی و موثر برای بهبود نقشها و مسئولیت های مخاطبان در دسترس دانستند.
احمد خاک زاد در ادامه محورهای اساسی زیر برای توجه همکاران مورد تاکید قرار داد.
1- پالایش اطلاعات اسمی و ثبت نتایج در سامانه
2- نگهداشت وآموزش باکیفیت و ارزشیابی و احراز دقیق صلاحیت ایجاد و تعمیق مهارت سواد و اجزای آن(خواندن ، نوشتن ، حساب کردن و روخوانی)
3- فعالیت و کارکرد مراکز یادگیری محلی، تعامل با مدیران ، نظارت پویا و هدفمند بر عملکرد
4- کمک به تعالی کارکرد و بهره گیری از ظرفیت های سامانه تحت وب سوادآموزی
5- مدیریت حجم فعالیت 1400
6- تکمیل و ارسال توافق نامه مدیریت و راهبری ارایه خدمات سوادآموزی
7- شیوه نامه کلاسگذاری 1400 و ضرورت توجه و عملیاتی کردن مفاد آن
نظر دهید