جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1402/08/08 - 16:08
  • - تعداد بازدید: 713
  • - تعداد بازدیدکننده: 604
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /appsettingFree
محمود قنبرزاده؛ مدیرکل دفتر برنامه ریزی دوره های سوادآموزی:

مرکز یادگیری محلی، نقطه عطف تلفیق سواد و مهارت است

در بازدید میدانی از روند تاسیس مرکز یادگیری محلی ساختمان شهید باهنر سازمان نهضت سوادآموزی در شهرستان ملارد

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، محمود قنبر زاده، مدیرکل دفتر برنامه ریزی دوره های سوادآموزی سازمان نهضت سوادآموزی، در بازدید میدانی از روند تاسیس مرکز یادگیری محلی ساختمان شهید باهنر سازمان نهضت سوادآموزی در شهرستان ملارد، با بیان اینکه در مراکز یادگیری محلی، با آموزش سواد و حرفه آموزی، سواد ازحالت معمول خارج شده و با آموزش مهارت های مختلف کیفیت زندگی افراد ارتقاء می یابد؛ گفت: مرکز یادگیری محلی، نقطه عطف تلفیق سواد و مهارت است.

وی اظهار داشت: مراکز یادگیری محلی علاوه بر آموزش، می توانند بستری برای فراگیری مهارت های اجتماعی و حقوق شهروندی باشند که این مهم با مشارکت سازمان های مردم نهاد و سایر دستگاه ها محقق می شود.

قنبرزاده افزود: پایدار کردن یادگیری، آموزش مهارت های اساسی زندگی، حرفه آموزی و آماده سازی افراد برای ورود به صحنه های اجتماعی از جمله اهداف راه اندازی مراکز یادگیری محلی است.

وی با اشاره به ظرفیت بسیار بالای انجمن اولیا و مربیان و دانش آموزان در شناسایی، جذب و تشویق و ترغیب بی سوادان، ابراز امیدواری کرد که با بهره گیری از ظرفیت این دسته از افراد در قالب سوادیاران بتوانیم گام های بلندی در راستای ریشه کنی بی سوادی در کشور برداریم.

در ادامه، فرشته اکبریان؛ معاون سوادآموزی شهرستان های استان تهران، گفت: براساس آمار واطلاعات مندرج در اطلس سواد آموزی شهرستان وحجم مهاجرت ها به غربی ترین نقطه استان، ضرورت برنامه ریزی، تقویت و توسعه فعالیت های سواد آموزی،ضرورتی اجتناب ناپذیر است و به همین منظور مرکز یادگیری محلی سواد آموزی می تواند به عنوان پایگاه دانایی و هویت سازی، محلی مطمئن برای ارائه خدمات به بزرگسالان باشد.

اکبریان اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی مرکز یادگیری برای افراد وجامعه ،پیشرفت نیروی انسانی در راستای عدالت آموزشی، یادگیری مادام العمر و پاسخگویی به نیازهای مردم متناسب با شرایط زیست بوم جدید است.

معاون سوادآموزی شهرستان های استان تهران با بیان اینکه نهادهای غیررسمی وگروه های داوطلب مردم نهاد و خیرین می توانند در راستای کاهش معضل بی سوادی، با مراکز یادگیری مشارکت کنند، ضمن تشکر ازحضور دانش آموزان سوادیار افزود: دانش‌آموزان عزیز می توانند به عنوان عضو سوادیار، سوادآموزان وکم سوادان را شناسایی ویا درصورت مشکل، در منزل به والدین و یا نزدیکان آموزش دهند و پس از پایان فعالیت آموزشی از استان ویا شهرستان بسته تشویقی دریافت کنند.

وی گفت: کارگروه اندیشه ورز با هدف تقویت فعالیت ها درمرکز پس از انجام کلاس گذاری تشکیل خواهد شد و استان نیز از اجرای فعالیت ها، حمایت وهمراهی خواهد کرد.

در پایان، قنبرزاده، مدیرکل دفتر دوره های سوادآموزی، پس از بازدید میدانی از روند تاسیس مرکز یادگیری محلی ساختمان شهید باهنر سازمان نهضت سوادآموزی در شهرستان ملارد، در ملاقات با یکی از آموزش دهندگان نهضت، پس از استماع نقطه نظرات و دیدگاه های وی در خصوص چگونگی فعالیت و مشکلات آموزش دهندگان، ضمن تشریح شرایط و نحوه همکاری سازمان با آنان، آموزش دهندگان را به ادامه فعالیت و کلاس گذاری تشویق و ترغیب نمود.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان
  • کد خبر : 8469
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1402/08/08 16:08
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین