جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1400/07/27 - 10:53
  • - تعداد بازدید: 503
  • - تعداد بازدیدکننده: 354
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

مراکز یادگیری محلی، کانون تبدیل سوادآموزی عرضه محور به تقاضا محور می باشند.

دردومین جلسه ستاد راهبری مراکز یادگیری محلی به صورت وبیناری عنوان شد: مراکز یادگیری محلی، کانون تبدیل سوادآموزی عرضه محور به تقاضا محور می باشند.

 


    به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی،دومین جلسه نوبه­ای ستاد راهبری مراکز یادگیری محلی به صورت وبیناری با حضور مسئولین سازمانی سوادآموزی به ریاست معاون امور آموزشی سازمان برگزار گردید. در این جلسه انتظارات و ملاحظات اجرای بسته تحولی پیوند سواد و زندگی در مراکز یادگیری محلی، چگونگی تدوین شناسنامه مراکز و گام­ های تاسیس و راه­اندازی مراکز یادگیری محلی مورد بررسی قرارگرفت.


   معاون امور آموزش سازمان در ابتدای جلسه ضمن تشکر از زحمات همکاران در سوادآموزی استان­ها و شهرستان­ها و تبریک ایام مبارک ماه ربیع الاول، ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)، گفتمان­سازی در مسائل سوادآموزی را به عنوان یک الزام در زیست بوم جدید دانستند و افزودند مراکز یادگیری محلی به طور عام و مراکز مجری طرح بسته تحولی" پیوند سواد و زندگی" به طور خاص کانونی برای سوادآموزی تقاضا محور و فرصتی برای جامعه محور کردن سوادآموزی است؛  لذا مراکزیادگیری محلی، کانون تبدیل سوادآموزی عرضه محور به تقاضا محور می­باشند.


در ادامه معاون امورآموزشی سازمان نکات و توصیه­ های اجرایی زیر را یادآور شد:


1-    کمیت عملکرد مراکز یادگیری محلی هرچند مهم است اما کیفیت بر کمیت اولویت دارد.


2-    نظارت، پایش و پیگیری مستمر و هوشمندانه از عملکرد و فعالیت­های مراکز یادگیری محلی و بازدید میدانی را برنامه ­ریزی نمایید.


3-    فرایند هزینه کرد اعتبارات تخصیصی، حمایت­ها و کمک­ های جذب شده را صیانت و حراست نمایید.


4-    در انتخاب مدیران مراکز، شایستگی­ها و صلاحیت­های حرفه­ای مدیران برای اداره مرکز به عنوان یک واحد آموزشی مورد توجه قرار گیرد و تعاملات و آموزش­ های لازم برای آنان برنامه­ ریزی و تدبیر گردد.


5-    مراکز یادگیری محلی فرصت مناسبی برای ارائه و عرضه برنامه­ ها و آموزه ­های دینی و فرهنگی است و استفاده از این فرصت جهت فرهنگ­سازی در جامعه به ویژه در ایام مبارک ولادت پیامبر اعظم(ص)  و هفته وحدت مورد تاکید می­باشد.


در پایان جلسه نیز مدیرکل دفتربرنامه ریزی دوره­ های سوادآموزی با تاکید بر اولویت سوادآموزی نسبت به آموزش مهارت­ها، مراکز یادگیری محلی را کانون سوادآموزی دانسته و برنامه­ های مهارت­ آموزی را متمم، مکمل و انگیزشی دانست.


 


  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان,اسلایدر
  • کد خبر : 4691
کلمات کلیدی

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1400/07/27 10:53
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین