محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم خبرداد تفاهم نامه معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش و اداره امور عشایر استان قم
برنامه ریزی و تلاش برای رسیدن به عدالت آموزشی، محرومیت زدایی، تسهیل برای بهره مندی و دسترسی همگان به آموزش از وظایف ما می باشد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل از روابط عمومی معاونت سواد آموزی قم در راستای تحقق اهداف و سیاست های برنامه های ششم توسعه و در اجرای فرامین و دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای مدظله العالی در امر ریشه کنی بی سوادی با تصریح در بند اول سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش و استان های با میزان درصد باسوادی درحدمیانگین کشوری و در راستای فعالیتهای برنامه های سوادآموزی مصوب زیر نظام های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تفاهم نامه ای فی مابین معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش و اداره امور عشایر استان قم منعقد گردید.
محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در جلسه انعقاد تفاهم نامه که با حضور آقای تندرو رئیس اداره عشایر استان قم و در دفتر ایشان برگزار شد گفت: برنامه ریزی و تلاش برای رسیدن به عدالت آموزشی، محرومیت زدایی، تسهیل برای بهره مندی و دسترسی همگان به آموزش از وظایف ما می باشد.
عضو شورای پشتیبانی سوادآموزی استان اظهار داشت: بهبود شرایط زندگی عشایر، مهارت توانایی خواندن و نوشتن و روخوانی و روان خوانی قرآن کریم و گسترش فرهنگ و معارف اسلامی و فرهنگ عمومی و آشنایی با مهارتهای اساسی زندگی از ماموریتهای معاونت سوادآموزی می باشد.
محمدرضا قاسمی نیا برخی از تعهدات معاونت سوادآموزی استان را به این شرح بیان نمودند:
1.همکاری جهت پالایش مشخصات اسمی و آدرس بی سوادان و کم سوادان جامعه عشایری
2.اجرای طرح های آموزشی دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال
3.بررسی صلاحیت آموزش دهندگان معرفی شده از سوی اداره امور عشایر
4.برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی- توجیهی ویژه آموزش دهندگان و عوامل اجرایی
5.ساده نویسی، ویراستاری، تهیه محتوای آموزشی بی سوادان و کم سوادان عشایر
6. اولویت اجرای طرح های آموزشی خودآموز و فرد به فرد.
7. تامین وسایل آموزشی از جمله کتب و لوازم التحریر
8.صدور گواهی نامه برای قبول شدگان دوره های سوادآموزی
9.تامین و پرداخت حق الزحمه آموزش دهندگان بر اساس نرخ سال فعالیت
10.نظارت فرآیندی بر فعالیت آموزشی کلاس های سوادآموزی عشایر
نظر دهید