علیرضا عبدی : عرضه و به نمایش گذاشتن تجارب و روشهای جدید در رویداد «الفتا» موجب الگوگیری از همدیگر برای انجام یک کار جمعی در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش میشود.
معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی : نهضت سوادآموزی میتواند یک کار همگانی و فراگیر باشد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادی به نقل از خبرگزاری پانا ، علیرضا عبدی ، معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ، در حاشیه بازدید از نمایشگاه بینالمللی «الف تا» گفت : یکی از روشهای توسعه یک اندیشه، تجربه کردن و مهمتر از آن به اشتراکگذاری آن اندیشه است . رویداد الفتا در نظر دارد که ایدهها، روشها، مسیرها، روندها و تجارب جدید و ناب که توسط خود معلمان مدارس که عموماً از مدارس دولتی هستند به عرضه و نمایش و اشتراک گذاشته شود.
وی افزود: این عرضه کردن، فضایی را درست میکند که مدارس دیگر هم این تجارب و مسیرها را ببینند و بدانند که تمام حرفهایی که زده میشود، امکان وقوع آن در یک بستر مشخص فراهم است.
عبدی اظهار کرد: نکته بعدی این است که چون هر کدام از مدارس از منظری کار را پیش میبرند، مدرسهای که در ساحت اعتقادی کار کرده، میبیند که ساحت اخلاقی را هم میتواند کار کند که همکارش دیگرش آن را انجام داده و یا معلمی که در ساحت اقتصادی کار کرده، میبیند که ساحت زیستی و بدنی را هم میتوانسته انجام دهد.
وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل این افراد آرامآرام به همدیگر نزدیک میشوند تا بتوانند یک کار جمعی و کاری که به تمام ساحتهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه داشته باشد را خودشان با دست خودشان طراحی کنند.
معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: بهترین روشی که میشود سند تحول را محقق کرد، اجرای سند توسط معلمان با اندیشه و روح تحولیافته خود معلمان است.
وی با بیان اینکه نهضت سوادآموزی به عنوان یکی از جریانهایی شناخته میشود که تحولیافتهترین، فراگیرترین و مردمیترین فناوری موجود در نظام تعلیم و تربیت بعد از انقلاب را دارد که در هیچ سطحی وجود نداشته است ، اظهار کرد: نهضت سوادآموزی میتواند یک کار همگانی و فراگیر باشد.
علیرضا عبدی تصریح کرد: نهضت سوادآموزی میتواند الگوی خوبی در راستای دستیابی به اهداف برای سایر مجموعههای تعلیم و تربیتی باشد و از طرف دیگر سازمان نهضت سوادآموزی، خودش را عرضه کرده است برای اینکه به یک سوال خود توسط معلمان خلاق، جواب پیدا کند و سوال این است که نهضت سوادآموزی در گام دوم انقلاب چگونه باید باشد.
نظر دهید