سومین جلسه کارگروه بهبود کیفیت استان همدان برگزار شد.
سومین جلسه کارگروه بهبود کیفیت استان با هدف نقش و جایگاه گروه های بهبود کیفیت آموزشی و عملکرد کمی و کیفی استان در زمینه برنامه ها طرح ها ی ابلاغی برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از معاونت سوادآموزی استان همدان ، سومین جلسه کارگروه بهبود کیفیت استان با هدف نقش و جایگاه گروه های بهبود کیفیت آموزشی و عملکرد کمی و کیفی استان در زمینه برنامه هاو طرح ها ی ابلاغی برگزار گردید.
در این جلسه ابتدا منوچهر توسلی کیا معاون سوادآموزی استان سوادآموزی را یکی از خدمات مهم جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب دانسته وعنوان نمود : سوادآموزی در زمان خود توانست تغییرات بزرگی برای سواد دار کردن بخش زیادی از جامعه ایجاد کند و از همین مسیر با تحصیلات عالی جایگاه علمی واجتماعی شایسته ای بدست آوردند.
توسلی کیا، کیفیت را مهم ترین معیار توسعه آموزش و پرورش دانست که موضوع آن در اکثر نظام های آموزشی به یکی از مفاهیم اساسی در سیاست گذاری های کلان آموزشی تبدیل شده است.
وی ضمن ارائه تعریف، به بیان ویژگی های کیفیت در آموزش پرداخت و عنوان داشت: مولفه های کیفیت در نظام آموزشی ، مانند هر سیستمی دارای درونداد ( آموزش دهندگان، آموزش گیرندگان، مدیران، کارکنان و...)، فرآیندها ( روش یاددهی و یادگیری، سبک مدیریت، دوره آموزشی و...)، برون داد (دانش آموختگان توانمند) و محیط (برون سیستمی که بر عملکرد سیستم تاثیر می گذارد)،می باشد.
معاون سوادآموزی، روند تحولات سیستم های کنترل بهبود کیفیت را، دوره بازدهی، دوره ی تنزل کیفیت آماری، دوره اطمینان از مرغوبیت، دوره مدیریت استراتژیک ودوره دانش برتربرشمردند و اذعان داشتند، جایگاه نظارت در کیفیت، یعنی مقایسه آنچه حاصل شده با آنچه که باید حاصل می شد، که در سه حیطه ی زمانی، قبل از اجرا، حین اجراو بعد از اجرا می باشد.
در بخش پایانی جلسه اعضاء گروه بهبود کیفیت استان، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در راستای کیفیت بخشی به فعالیت های سوادآموزی، کلاس گذاری ، نظارت با مشارکت اعضاء کارگروه، تفاهم نامه ها ،واگذاری ها ،برنامه عملیاتی و... بیان نمودند.
نظر دهید