جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1403/07/10 - 07:10
  • - تعداد بازدید: 158
  • - تعداد بازدیدکننده: 156
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /appsettingFree

ستار بردی فجوری چهرۀتاثیرگذار سوادآموزی در استان گلستان

ستار بردی فجوری چهره تأثیرگذار حوزه سوادآموزی استان گلستان گفت: در ابتدا گمان می‌کردم فعالیت در نهضت سوادآموزی آسان است؛ اما بعد از حضور در این عرصه، فهمیدم سختی کار زمانی ملموس می‌گردد که بتوان از نزدیک در بطن آن قرار گرفت.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، ستار بردی فجوری به‌عنوان چهرۀ تأثیرگذار و اثربخش در نهضت سوادآموزی استان گلستان معرفی گردید.
وی طی مصاحبه‌ای بیان کرد: از فروردین ۱۳۹۵ به‌عنوان معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش مشغول به فعالیت شدم از جمله فعالیت‌هایم در این حوزه، کارهای پژوهشی در حوزه سوادآموزی " تألیف کتب شتاب‌بخشی سوادآموزی استان گلستان، گزیده‌ای از آداب‌ورسوم ترکمن‌ها (به‌عنوان کتاب مکمل آموزشی در استان‌هایی که ترکمن‌نشین هستند؛ مانند استان گلستان و خراسان شمالی) " است که مورداستفاده نیز قرار گرفت و همچنین چاپ مقاله‌ای در خصوص سواد و سوادآموزی که در آرشیو ملی موجود می‌باشد.
چهرۀ تأثیرگذار نهضت سوادآموزی در خصوص تألیف کتاب شتاب‌بخشی در استان گلستان گفت: در این کتاب هدف ما تحقیق و بررسی وضعیت سواد استان و همچنین ارائه راه کارهایی برای تسریع و بهبود فرایند یادگیری و آموزش افراد بی‌سواد و کم‌سواد که در فرصت دوم در زمینه‌های مختلف آموزش ببینند، در شتاب‌بخشی بر اساس اقلیم و شرایط استان این آموزش‌ها می‌تواند شامل روش‌ها و راهبردهایی باشد که به یادگیرندگان کمک می‌کند تا سریع‌تر و مؤثرتر اطلاعات را فرابگیرند.
فجوری در خصوص کتاب‌های مکمل در کنار آموزش‌های اصلی بیان کرد: کتاب‌های مکمل در آموزش نقش بسیار مهمی دارند. این کتاب‌ها به‌عنوان منابع اضافی و پشتیبان برای یادگیری مطالب اصلی عمل می‌کنند و می‌توانند در توسعه درک عمیق‌تر به سوادآموزان کمک کنند تا مفاهیم را بهتر درک کنند و به عمق بیشتری از موضوعات برسند.

فجوری در خصوص کتاب مکمل «گزیده‌ای از آداب‌ورسوم ترکمن‌ها» تصریح کرد: تنوع در منابع و استفاده از کتاب‌های مختلف می‌تواند به سوادآموزان کمک کند تا از زوایای مختلف به یک موضوع نگاه کنند و دیدگاه‌های متفاوتی را بررسی کنند، همچنین تحریک تفکر انتقادی، گسترش دایره واژگان و دانش عمومی در کتاب‌های مکمل می‌توانند هم آموزش‌دهندگان و هم سوادآموزان را به تفکر و تحلیل عمیق‌تر تشویق کنند و به‌طورکلی، کتاب‌های مکمل می‌توانند به‌عنوان ابزارهای ارزشمندی در فرآیند یادگیری عمل کنند و به سوادآموزان کمک کنند تا به موفقیت‌های بیشتری دست یابند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان
  • کد خبر : 10779
کلمات کلیدی
الهه بهرامیان
خبرنگار

الهه بهرامیان

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1403/07/10 07:10
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین