رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل ؛ نباید نگاه سازمانی و ساختاری نسبت به نهضت سوادآموزی داشته باشیم .
معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سواد آموزی با اشاره به لزوم تحول در نهضت سوادآموزی کشور گفت: نظام ساختاری یک نظام ایستا است بنابراین نباید نگاه سازمانی و ساختاری نسبت به نهضت سوادآموزی داشته باشیم.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، علیرضا عبدی در این جلسه که اعضای گروه بهبود کیفیت سوادآموزی استان نیز حضور داشتند، با بیان نظرات امام خمینی (ره) نسبت به نهضت سوادآموزی اظهار داشت: امام راحل نهضت سوادآموزی را تنها برای « خواندن و نوشتن» نمی داند بلکه از آن بعنوان یک جریان آموزشی در دوران تمدن اسلامی یاد می کند.
عبدی افزود: امام خمینی (ره) دانایی را یک تکلیف الهی می داند بنابراین نسبت به نهضت سوادآموزی معتقد است که باید به جایگاهی برسیم که « هر کس مسئله خودش را خودش بداند. »
وی ادامه داد: در نظرات امام نسبت به نهضت سوادآموزی به یک هدف غایی می رسیم که همانا « استقلال فرهنگی» است و این همان موضوعی است که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بدان تاکید دارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: نظام دانایی نیاز به سازمان ندارد بلکه باید در آن احساس تکلیف متبلور باشد که باید یاد دهیم و یاد بگیریم.
علیرضا عبدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تقویت حوزه نرم افزاری در آموزش و پرورش گفت: جریان آموزش و تربیت در مدارس باید آمیخته با لذت و مهارت آموزی باشد.
عبدی با عنوان اینکه مدارس باید به محل مشارکت دانش اموزان تبدیل شود، اظهار داشت: تلاش کنیم نقش آفرینی دانش آموزان را در مدارس بیشتر کنیم.
وی در ادامه از سند تحول بنیادین تربیتی بعنوان یک نظام تربیتی برای تحقق اهداف اسلامی عنوان کرد و تصریح نمود: در تحقق این اهداف باید تمام ارکان مدرسه در کنار هم فعالیت کنند.
نظر دهید