جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1399/12/20 - 08:48
  • - تعداد بازدید: 224
  • - تعداد بازدیدکننده: 104
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /appsettingFree

تبیین موارد آموزشی درگردهمایی مشترک معاونین و رؤسای ادارات سوادآموزی استانهای سراسر کشور و مسئولین حوزه ستادی توسط معاون امور آموزشی

خاک زاد معاون امور آموزشی سازمان به دستاوردهای مهم سال 99 اشاره نمود و از همکاران خود در استانها تشکر نمود.

 


به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی ، درگردهمایی مشترک معاونین و رؤسای ادارات سوادآموزی استانهای سراسر کشور و مسئولین حوزه ستادی که با حضور محمد زاده معاون وزیر ورئیس سازمان نهضت سوادآموزی برگزار گردید ، خاک زاد معاون امور آموزشی سازمان به دستاوردهای مهم سال 99 اشاره نمود و از همکاران خود در استانها تشکر نمود.




خاک زاد سال 1399 را با همه فراز و فرودهایش با دستاوردهایی مهم همراه دانست که  از جمله آنها ، متناسب سازی روند ها و رویه های آموزشی  با زیست بوم جدید در قالب ابلاغ شیوه نامه های مختلف از جمله کلاسگذاری و...، تحقق نسبتا موفق اهداف کمی ، استقرار سامانه تحت وب ، اجرای بسته تحولی پیوند سواد و زندگی ، تعیین تکلیف کلاس های سال 98 زود تر از روال معمول همه ساله ، کسب رتبه یازدهم در بین  156 دستگاه در ارزیابی دولت الکترونیک و رتبه نخست در دستگاههای آموزشی را عنوان نمود.




معاون امور آموزشی سازمان ، به پوشش حجم ابلاغی نیز پرداخت و گفت: بیش از 80 درصد از کل حجم ابلاغی سال 99 تحت پوشش قرار گرفته است که از این مقدار، بیش از 70 درصد در دوره سوادآموزی ، بیش از 93 درصد در دوره انتقال ، بیش از 81 درصد در دوره تحکیم سواد و 100 درصد در اجرای طرح پیوند سواد وزندگی را شاهد بودیم.




احمد خاک زاد توضیحاتی را در مورد امر نظارت ارائه نمود و به همکاران خود در استانها توصیه داشت : صلاحیت ناظرین مجدد بررسی گردد و نسبت به مطالبات و انتظارات توجیه شوند ، ناظرین باید پاسخگو باشند. وی همچنین ادامه داد: در امر آموزشی حصول اطمینان و اعتماد در موارد زیر مهم و اساسی است لذا باید با اهتمام و تدبیر ویژه آنها را دنبال  کنیم؛


ثبت نام ها دقیق انجام شود.


آموزش و تعامل آموزشی واقع شود.


آموزش ها با کیفیت و اثر بخش ارایه گردد.




خاک زاد در مورد پالایش اطلاعات اسمی بیسوادان ارسالی به استانها ضمن توضیحاتی موارد زیر را متذکر شد:


رعایت مفاد بخشنامه ابلاغی


تعیین وضعیت در کوتاه ترین زمان ممکن


دقت و توجه به مستندات


ثبت در سامانه سوادآموزی


رصد و پیگیری نظامند و مستمر


تشکیل کارگروههای تخصصی پالایش در سطح استان




معاون امور آموزشی ، با تاکید بر اهمیت طرح تحولی سوادوزندگی برنامه ریزی برای تقویت و توسعه مراکز یادگیری محلی را از اولویت های کاری عنوان نمود و اظهار داشت:  در مورد مراکز یادگیری محلی؛ بایستیدرک درستی از فرصت ها ، تهدیدها و ظرفیت های مراکز ایجاد کنیم، کارکردهای مراکز را  به گفتمان آموزشی تبدیل کنیم،صلاحیت مدیران مراکز را بطور جدی مورد توجه قرار دهیم و سه عنصر کلیدی علاقمندی، توانمندی و خلاقیت در صلاحیت مدیران مراکز را در نظر بگیریم و همچنین سه مولفه مهم  نظارت ، تعامل و هدایت را در تعامل با مدیران به کار بگیریم ، هر نوع برنامه مهارتی بدون  سوادآموزی وجاهتی برای ارایه در مراکز ندارد و به ملاحظات اجتماعی، فرهنگی و... در انتخاب مهارت ها و فعالیت ها توجه شود و بلازم است همکاران اطلاعات مراکز را در سامانه سوادآموزی دقیق،کامل و بروز ثبت نمایند.




 خاک زاد به سرانجام بخشی به فعالیت های 1399تاکید نمود و گفت :در خصوص سر انجام بخشی به فعالیت های سال 99 لازم است موارد ذیر مدّ نظر قرار گیرد؛


 نظارت و پیگیری نظامند، هوشمندانه و اثر بخش


بهبود کیفیت


ستاد امتحانات


سازماندهی حوزه ها


انتخاب ناظران ، مسئولان ، مراقبین ، مصححین


برگزاری سالم امتحانات


ثبت دقیق و بروز  نتایج درسامانه


 


 


 


  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان,اسلایدر
  • کد خبر : 4358
کلمات کلیدی

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1399/12/20 08:48
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین