جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1399/10/09 - 13:29
  • - تعداد بازدید: 394
  • - تعداد بازدیدکننده: 268
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
  • /appsettingFree

بيانات محمدزاده در ديدار وزیر آموزش و پرورش با رئیس ، معاونان و مدیران سازمان نهضت سوادآموزی :

دیدار مقام عالی وزارت با رئیس ، معاونان و مدیران سازمان نهضت سوادآموزی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد تاسیس نهضت سوادآموزی

 


به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی ، محمد زاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در دیدار مقام عالی وزارت با مدیران سازمان ؛ ضمن عرض خیرمقدم به مقام عالی وزارت و همراهان ایشان، سخنان خود را با سلام و درود به روح ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و ارواح طیبه شهدای گرانقدر بویژه سردار دلها شهید سردار سلیمانی و تسلیت و تعزیت به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س)  و گرامی داشت روز 9 دی روز بصیرت و ولایت مداری و همچنین گرامی داشت هفتم دی ماه و چهل و یکمین سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی آغاز کرد.


معاون وزیر در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای زیست بوم جدید و عملیاتی نمودن دغدغه های مقام عالی وزارت خطاب به ایشان گفت: براساس دیدار و جلسه ای که در تاریخ 2/7/99 در خدمت شما بودیم مصوباتی داشتیم که در جهت عملیاتی نمودن رهنمودهایتان و اجرای مصوبات اقداماتی انجام گردید که گزارش مربوطه به مرکزحوزه وزارتی تقدیم گردیده است.


رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: در شرایط کرونایی از بهمن سال گذشته  فعالیت هایی را سازمان داشته و باتوجه به اینکه اخیرا گزارشی را تقدیم نموده ام سعی می کنم بطور مختصر مطالبی را در این زمینه ارائه کنم بخصوص دو موضوع که خیلی مورد تاکید حضرتعالی می باشد ؛ یکی مبحث مدرسه مجازی و دیگری بحث آموزش بزرگسالان .


وی در ادامه گفت: در شرایط کرونایی ما مبنای اول را بر سلامت آموزش دهندگان عزیز و سوادآموزان گذاشتیم و صحت آموزش و تداوم آموزش به گونه ای که شرایط ایجاد شده کرونایی باعث تعطیلی آموزش و یا تضعیف کیفیت آموزش نشود ، فرایند آموزشها را بصورت حضوری ، نیمه حضوری و غیر حضوری تعریف کردیم،  به نحوی که  10درصد از آموزش ها در روستاها و مناطقی که ممکن باشد بصورت حضوری برگزار گردید و 30درصد از آموزش ها بصورت نیمه حضوری و ارتباط فرد با فرد بوده  و 60درصد غیر حضوری که در سامانه تحت وب که به مانند شبکه شاد عمل می کند در حال اجراست.


محمد زاده گفت : 70 برنامه 5 دقیقه ای را در سامانه تحت وب  بارگذاری کردیم و این تعداد را تا 120 برنامه افزایش و در این سامانه و سایت بارگزاری خواهد شد که در دسترس آموزش دهندگان و سوادآموزان قرارگیرد.


معاون وزیر در بحث آموزش های مجازی ادامه داد: برای آموزش سوادآموزی در تلویزیون هم حضور خوبی داشته ایم و تا کنون 2 مرتبه برنامه آموزشی لوح و قلم پخش شده و مقرر گردیده باز هم پخش شود و در استانها نیز در دو نوبت صبح و عصر پخش گردیده ، برای آموزش دوره انتقال نیز مقرر گردیده 150 برنامه 30 دقیقه ای تولید شود که تولید این برنامه آغاز گردیده و از اول بهمن ماه برنامه آموزشی تولیدی از شبکه آموزش سیما پخش خواهد شد. علاوه بر آن  آموزش دهندگان عزیز با تماس تلفنی هم سوادآموزان را مورد راهنمایی قرار می دهند و چرخه آموزش را تداوم می بخشند، سی دی های آموزشی نیز تکثیر و در اختیار استانها و آموزش دهندگان قرار گرفته است و در بعضی استانها برنامه رادیویی در حال پخش است برای سوادآموزان ، ضمن اینکه مراکز یادگیری محلی را در نظر داریم تبدیل به کانون فعالیتهای مجازی کنیم.


معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خطاب به مقام عالی وزارت و همراهان گفت: در خصوص بسته تحولی پیوند سوادوزندگی که خیلی مورد تاکید وزیر محترم می باشد باید عرض کنم که خروجی مورد انتظار آن مد نظر است و از جمله در نظر داریم که در تحقق  منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و شعار سال ایشان قدم برداشته باشیم ، تلفیق سوادآموزی و مهارت و بحث تجمیع هدفمند سرمایه های خرد و به کار انداختن آنها و منتفع شدن سوادآموزان از جمله اهداف ما در اجرای بسته تحولی است و مقرر گردیده  6000 نفر سوادآموز در این بسته تحولی در سال جاری تحت پوشش قرار دهیم و بحث تقویت انگیزه سوادآموزان برای حضور با علاقه در فعالیتهای مراکز یادگیری محلی و کمک به میزان اشتغال شهرستان ها در راستای جهش تولیدو اقتصاد خانواده و نهایتاً تقویت اعتماد به نفس در سوادآموزان عزیز از اهداف دیگر بسته تحولی می باشد.


محمد زاده در ادامه بیان داشت: امیدواریم که با اجرا ی بسته تحولی اثر بخشی لازم را شاهد باشیم که برای نمونه ؛ کاربردی کردن آموزش های سواد و متناسب سازی آنها با نیازمخاطبان و پیوند سواد با شرایط و اقتضائات روز و زندگی مخاطبان ازجمله بحث آسیب های اجتماعی ، فقر و امثالهم و تحقق شعارهر سوادآموز یک مهارت ،بحث اشاعه فرهنگ تعاون ومشارکت و کمک به اقتصاد خانواده و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی بین بخشی برای اجرای این برنامه  .


وی افزود: نهایتاً باید گفت در مراکز یادگیری در این شرایط کرو نایی تولید لوازم بهداشتی و ماسک و گان و جعبه های لوازم بهداشتی و .... را شاهد بودیم که بطور متوسط تولید ماهانه ما از هر مورد چهارصد هزار عدد بوده و ارزیابی ما در خصوص این مراکز پیشرفت 100درصدی نسبت به سال های قبل می باشد.


معاون وزیر همچنین افزود: چالشهایی نیز در امر فعالیت سوادآموزی وجود دارد که کار خدمت رسانی آموزشی را مورد تعلل و چالش قرار می دهد ، که به همه آنها اشاره نمی کنم و صرفاً دو مورد را عرض می کنم و آن اینکه 50درصد توان و انرژی سازمان نهضت سوادآموزی چه در ستاد و چه در استان ها صرف موضوع استخدام آموزش دهندگان در آموزش و پرورش می شود و همّ و غمّ و فکرمان بحث استخدام و پیگیری این موضوع است که در ماموریت اصلی امر آموزش سوادآموزی تاثیر گذار است و نکته دیگر که از چالش های اساسی است ، اعتبارات به موقع و تمام کمال پرداخت نمی شود که از مقام عالی وزارت انتظار داریم در این خصوص سازمان را یاری فرمایند.


پس از سخنان محمد زاده ، معاونین و مدیران سازمان ، نقطه نظرات خود را در زمینه مباحث؛ مدرسه مجازی ، آموزش بزرگسالان ، توسعه و تعمیق سواد ، مدرسه محوری ، ایجاد ارتباط با مرکز آمار جهت دریافت اطلاعت اسمی بی سوادان، مسدود نبودن ورودی بی سوادی و ترک تحصیل در مقطع ابتدایی را مطرح کردند.


  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان,اسلایدر
  • کد خبر : 4200
کلمات کلیدی

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1399/10/09 13:29
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین