آیین انعقاد تفاهم همکاری سازمان نهضت سوادآموزی با سازمان آموزشوپرورش استثنایی
علیرضا عبدی معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی: سازمان نهضت سوادآموزی و سازمان آموزشوپرورش استثنایی مصداق بارز اجرای عدالت آموزشی در کشور هستند.
به گزارش روابطعمومی سازمان نهضت سوادآموزی علیرضا عبدی معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در مراسم انعقاد تفاهم همکاری سازمان نهضت سوادآموزی با سازمان آموزشوپرورش استثنایی؛ ضمن ابراز خرسندی از پیگیری جریان علمی بین دو سازمان گفت: همکاری بین سازمان نهضت سوادآموزی و سازمان آموزشوپرورش استثنایی سابقه ۱۲ساله دارد و هر دو برای آموزش اقشار خاص با شرایط ویژه فعالیت میکنند.
وی افزود: انعقاد تفاهمنامه منجر به تعامل و همکاری بیشتر و استفاده از ظرفیتهای هر دو سازمان در حیطه آموزش میگردد که ضروری است بهمنظور دستیابی به عملکرد مناسب و مورد انتظار باتوجهبه مخاطبان خاص هر دو مجموعه، آمار و دادههای دقیق احصاء شود تا شاهد روند کیفیتبخشی در نتایج حاصله باشیم.
در این جلسه طریفی حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی گفت: رمز موفقیت در آموزش، وحدت رویه است و این جریان منجر به افزایش بازدهی و ارتقای سطح کیفیت آموزش میشود.
وی تأکید کرد اهمیت فعالیتهای نهضت سوادآموزی در امور فرهنگی، اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی نمایان است و انعقاد این تفاهمنامه موجب تسریع اجرای سیاستهای هر دو سازمان خواهد شد.
همچنین وی تصریح کرد: هر دو سازمان اهداف و سازوکارهای مشترک دارند و سازمان آموزش پرورش استثنایی در زمینه آموزش آموزشدهندگان و تولید محتوا با نهضت سوادآموزی همکاری و تعامل خواهد داشت.
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی گفت: همکاری در زمینه تغییر نگرشها و همیاری برای شناسایی و جذب مخاطبان و کمک به باسواد کردن این افراد از جمله محورهای کاری مشترک دو سازمان آموزشوپرورش استثنایی و نهضت سوادآموزی در سال جاری به شمار میرود.
در ادامه طرفین در خصوص هماهنگی اجرا و پیگیری مفاد این تفاهمنامه به گفتوگو و تبادل نظر پرداختند. در پایان، این تفاهمنامه به امضای طرفین رسید و جهت اجرا به مسئولین پیگیری دو طرف ابلاغ شد.
لازم به ذکر است اهداف تفاهمنامه به شرح ذیل است:
شناسایی جذب و آموزش بازماندگان از تحصیل بزرگسالان بیسواد و کمسواد با نیازهای ویژه و خانواده آنها
تثبیت و تعمیق مهارتهای سوادآموزی به بازماندگان از تحصیل بزرگسال بیسواد و کمسواد با نیازهای ویژه و خانواده آنها
جامعهمحور کردن سوادآموزی و توسعه آموزشهای تابعی با تهیه، تولید و آموزش محتوای خاص
نظر دهید