جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1403/09/13 - 03:10
  • - تعداد بازدید: 11
  • - تعداد بازدیدکننده: 11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree
مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز:

کشف نارسایی‌های یادگیری سوادآموزان و تلاش برای رفع آن با توانمندسازی آموزش‌دهندگان در اولویت قرار گیرد

به گزارش روابط‌عمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان البرز؛ سومین نشست کارگروه ستاد امتحانات سوادآموزی استان با هدف بررسی و تحلیل امتحانات سوادآموزی با حضور حجرگشت مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز برگزار شد.

حجرگشت ضمن قدردانی از زحمات مجموعه عوامل اجرایی برگزاری امتحانات سوادآموزی گفت: کشف نارسایی‌های یادگیری سوادآموزان و تلاش برای رفع آن با توانمندسازی آموزش‌دهندگان می بایست در اولویت قرار گیرد و با بررسی و تحلیل درست می توان کیفیت فرآیند یاددهی - یادگیری را مورد ارزیابی قرار داد.

وی با تاکید بر جلوگیری از اعمال سلیقه در کیفیت بخشی به برگزاری و تصحیح اوراق با مطالعه دقیق شیوه نامه های مربوطه تصریح کرد: توجیه عوامل اجرایی، تعیین حوزه امتحانی با توجه به پراکندگی سوادآموزان از راهکارها و اقدامات موثر برای حضور حداکثری سوادآموزان در آزمون های پایانی است.

حجرگشت با اشاره به قبولی بیش از ۲۲۰۰ سوادآموز درسال گذشته عنوان کرد: کمرنگ بودن محرک های انگیزشی برای سوادآموزان، ترس سوادآموز از عدم موفقیت، سنتی بودن روش های سنجش و اندازه گیری آموخته های سوادآموزان را از جمله دلایل عدم شرکت تعدادی از سوادآموزان در آزمون های پایانی است و تدوین برنامه های مناسب برای نگهداشت و موفقیت سوادآموز مورد تاکید است. 

وی در پایان به تبیین شیوه نامه پرسش مهر ریاست جمهوری و برنامه ریزی به منظور نظارت و پایش برگزاری مسابقه در هفته سوادآموزی پرداخت و افزود: زمینه حضور فعال تمامی سوادآموزان دوره انتقال فراهم گردد تا همانند سال های گذشته سوادآموزان استان در این مسابقه افتخار آفرینی نمایند.

 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان
  • کد خبر : 10964
کلمات کلیدی
الهه بهرامیان
خبرنگار

الهه بهرامیان

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1403/09/13 03:10
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین