مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز:
کشف نارساییهای یادگیری سوادآموزان و تلاش برای رفع آن با توانمندسازی آموزشدهندگان در اولویت قرار گیرد
به گزارش روابطعمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان البرز؛ سومین نشست کارگروه ستاد امتحانات سوادآموزی استان با هدف بررسی و تحلیل امتحانات سوادآموزی با حضور حجرگشت مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز برگزار شد.
حجرگشت ضمن قدردانی از زحمات مجموعه عوامل اجرایی برگزاری امتحانات سوادآموزی گفت: کشف نارساییهای یادگیری سوادآموزان و تلاش برای رفع آن با توانمندسازی آموزشدهندگان می بایست در اولویت قرار گیرد و با بررسی و تحلیل درست می توان کیفیت فرآیند یاددهی - یادگیری را مورد ارزیابی قرار داد.
وی با تاکید بر جلوگیری از اعمال سلیقه در کیفیت بخشی به برگزاری و تصحیح اوراق با مطالعه دقیق شیوه نامه های مربوطه تصریح کرد: توجیه عوامل اجرایی، تعیین حوزه امتحانی با توجه به پراکندگی سوادآموزان از راهکارها و اقدامات موثر برای حضور حداکثری سوادآموزان در آزمون های پایانی است.
حجرگشت با اشاره به قبولی بیش از ۲۲۰۰ سوادآموز درسال گذشته عنوان کرد: کمرنگ بودن محرک های انگیزشی برای سوادآموزان، ترس سوادآموز از عدم موفقیت، سنتی بودن روش های سنجش و اندازه گیری آموخته های سوادآموزان را از جمله دلایل عدم شرکت تعدادی از سوادآموزان در آزمون های پایانی است و تدوین برنامه های مناسب برای نگهداشت و موفقیت سوادآموز مورد تاکید است.
وی در پایان به تبیین شیوه نامه پرسش مهر ریاست جمهوری و برنامه ریزی به منظور نظارت و پایش برگزاری مسابقه در هفته سوادآموزی پرداخت و افزود: زمینه حضور فعال تمامی سوادآموزان دوره انتقال فراهم گردد تا همانند سال های گذشته سوادآموزان استان در این مسابقه افتخار آفرینی نمایند.
نظر دهید