جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1395/04/30 - 09:21
  • - تعداد بازدید: 649
  • - تعداد بازدیدکننده: 60
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /appsettingFree

استان البرز با حضور مسئولین مرکز یادگیری محلی شهید داود اکبری مهدی آیادی افتتاح شد

الهوئی اظهارداشت : یادگیری محلی نمادی از ورود به عرصه توسعه پایدار و احقاق حق تحصیل برای کسانی است که از فرصت اول درس خواندن محروم شده اند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل از اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان البرز،مرکز یادگیری محلی شهید داود اکبری مهدی آیاد چهارباغ با حضور مسئولین شهرستان و استان افتتاح گردید. در این مراسم الهوئی معاون سواد آموزی استان البرز با اشاره به این که تا کنون کشورهای مختلفی از این تجربه جهانی برای برون رفت از مشکلات مختلف اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی ، آموزشی و ... استفاده کرده اند و در ردیف کشورهای توسعه یافته و برتر در تولید تکنولوژی و رشد اقتصادی قرار گرفته اند . الهوئی اظهارداشت : یادگیری محلی نمادی از ورود به عرصه توسعه پایدار و احقاق حق تحصیل برای کسانی است که از فرصت اول درس خواندن محروم شده اند. الهویی افزود: افتتاح این گونه مراکز در پی منویات و دغدغه های رهبر معظم انقلاب بوده و خروج از زندگی عامیانه و ورود به زندگی عالمانه حق هر انسان است تا بتوانیم ارتقا ایران را در عرصه های بین المللی به رخ جهان بکشیم که البته حضور و همراهی مردم در مدارس زمینه تحقق این هدف خواهد بود. وی اظهار داشت: وجود مراکز یادگیری می تواند زمینه تحصیلات غیر آکادمیک را به علاقمندان به تحصیل فراهم کند که البته در توجه امام (ره) به این عرصه همین بس که سواد آموزی دومین فرمان امام پس از انقلاب بود و آموزش می تواند تحول فرهنگی، بلوغ سیاسی، اجتماعی و بهداشتی را به ارمغان آورد و خدمت شایانی به مناطق محروم باشد.یونسکو بیش از 50 سال تجارب کشورهای مختلف را جمع کرد تا امکان بهره برداری از یک تجربه جهانی را در بخش مراکز یادگیری محلی به اثبات برساند . وی با اشاره به اینکه کشوری مانند ایران که از سرمایه انسانی ، منابع و زیر ساخت های مناسب برای رشد و توسعه برخوردار می باشد باید در زمینه فعالیت و توسعه مراکز یادگیری درمناطق مختلف ایران اسلامی نگاه ویژه ای داشت . محرمعلی الهویی روز شنبه در این خصوص افزود: این مراکز نقش موثری در مشارکت جویی، توانمندسازی آموزش دهندگان، سرعت بخشی در ریشه کنی بی سوادی در جامعه و عملی کردن اقتصاد مقاومتی در بحث سواد آموزی ایفا می کنند. وی اظهار کرد: امروز آموزش و سواد به جزئی لاینفک از زندگی تبدیل شده به همین دلیل ریشه کنی بی سوادی البته با مشارکت مردم در محله های مختلف به یکی از اهداف مهم و اولویت دار در سیستم آموزشی - مهارتی سازمان نهضت سواد آموزی کشور تبدیل شده است. الهویی از مراکز یادگیری محلی به عنوان یک فرصت مناسب برای تلفیق سواد آموزی با مهارت های زندگی یاد کرد و خاطرنشان شد: در این مرکز معلمان و مربیان مجربی فعالیت می کنند تا به زبانی ساده سواد خواندن و نوشتن ، دوره های تحکیم و تکمیل سواد آموزی را به افراد 9 تا 40 سال که از نعمت ارزشمند سواد به هر دلیلی باز مانده اند در کنار مهارت های زندگی ، حقوق شهروندی و توانمندسازی آنها در زمینه شغلی بیاموزند. وی خاطرنشان شد: نهضت سواد آموزی در 7 دی سال 1358 به فرمان امام خمینی (ره) در ایران اسلامی شکل گرفت که در این سال ها تعداد زیادی از افراد بی سواد در نقاط مختلف کشور تحت پوشش قرار گرفتند و با طی کردن دروس مراکز آموزش عالی موفق به کسب مدرک دانشگاهی شدند. معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده با راه اندازی مراکز یادگیری محلی سواد در مناطق کم برخوردار این استان ، آموزش کارهای کوچک و زودبازده در قالب کارآفرینی در دستور کار قرار گرفته است. بابالو ، مدیرآموزش و پرورش تأسیس و راه اندازی مراکز محلی یادگیری ، یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید در حوزه سواد آموزی است. وی افزود: جلب و تقویت مشارکت همه دستگاه ها و نهادها، تقویت احساس مسئولیت اجتماعی،استفاده بهینه از امکانات محلی و همسوسازی خدمات آموزشی ، اجتماعی و فرهنگی و تقویت مسئولان محلی از ارکان مهم این مراکز است. بابالو گفت: شعار آموزش برای همه شعار یونسکو در دهه اخیر است. وی اظهار نمود: به منظور ارائه خدمات آموزشی به افراد بی سواد شامل : آموزش پایه، مهارتهای زندگی ، حقوق شهروندی ، مهارت های اجتماعی و توامند سازی است.
  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 158
کلمات کلیدی

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1395/04/30 09:21
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین