مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان : ریشه کنی بیسوادی عامل اساسی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است .
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در جلسه بررسی وضعیت و پیگیری اقدامات صورت گرفته در خصوص بازماندگان از تحصیل به ویژه در مناطق کم برخوردار گفت : دفاتر تسهیلگری باید نسبت به تهیه ی آمار صحیحی از وضعیت موجود با همکاری ادارات آموزش و پرورش مناطق اقدام کنند.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل از اطلاع رسانی و روابط عمومی معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ، مسعود مهدویان فر در جلسه بررسی وضعیت و پیگیری اقدامات صورت گرفته در خصوص بازماندگان از تحصیل به ویژه در مناطق کم برخوردار، ضمن ارائه آمار از وضعیت کمی و کیفی بیسوادی در سطح استان و مقایسه آن با نرخ کشوری، اظهارداشت: ریشه کنی بیسوادی عامل اساسی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه کلیه متولیان امر آموزش با مشارکت بخش دولتی و غیردولتی از جمله دفاتر تسهیلگری، گروه های جهادی، بسیج و ... باید نسبت به شناسایی و ساماندهی بازماندگان از تحصیل با اولویت کودکان و نوجوانان اقدام نمایند، افزود: فرمانداری ها نیز باید همکاری لازم را با ادارات آموزش و پرورش در سطح شهرستان ها داشته باشند و در این راستا دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در راستای رسالت اصلی خود هماهنگی های لازم را در این خصوص پیگیری خواهد نمود.
مهدویان فر با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید محور اصلی فعالیت ها باشد، افزود: استفاده از ظرفیت و مشارکت سازمان های غیر دولتی و مردم نهاد در این امر ضروری است.
وی ضمن تاکید بر ضرورت دسترسی به آمار متقن علمی و دقیق افزود: دفاتر تسهیلگری باید نسبت به تهیه ی آمار صحیحی از وضعیت موجود با همکاری ادارات آموزش و پرورش مناطق اقدام کنند.
در ادامه نسرین باباپور ، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن ارائه گزارش از درصد پوشش افراد بی سواد و کم سواد به تفکیک گروه های سنی 10 تا 49 سال به دلایل مهم و عمده بازماندگی از تحصیل و ترک تحصیل دانش آموزان پرداخت و انسداد مبادی بیسوادی را یکی از راهکارهای مهم ریشه کنی بیسوادی دانست و از مسئولین دستگاههای مختلف خواست تا با عزم جدی در راستای منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) نسبت به توسعه و تعمیق سواد با آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشند .
سپس مقرر گردید تا جلساتی با دفاتر تسهیلگری در محلات مختلف برگزار و نسبت به برنامه ریزی در خصوص جذب کودکان بازمانده در مدارس و در صورت مشکلات خاص در حوزه ی سوادآموزی اقدامات لازم صورت پذیرد .
نظر دهید