سوادآموزی و ارتقای سطح دانش و آگاهی آحاد جامعه می تواند در كاهش آسیب های اجتماعی و تولید و اشتغال نقش شایسته ای ایفا كند
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم سوادآموزی و ارتقای سطح دانش و آگاهی آحاد جامعه می تواند در كاهش آسیب های اجتماعی و تولید و اشتغال نقش شایسته ای ایفا كند
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل از اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش استان قم ، محمد رضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم در نخستین جلسه سال جاری كارشناسان و كارشناس مسئولان و مدیران مراكز یادگیری محلی و مسئولان سوادآموزی نواحی و مناطق استان كه با حضور معاون محترم پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش استان قم تشكیل گردید به بیان سیاست ها و راهبردهای سال 1396 سازمان نهضت سوادآموزی كه در اجرای برنامه ریشه كنی بی سوادی می باشد پرداخت.
وی بااشاره به شعارسال باموضوع اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال كه از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام گردید اظهار داشت: سوادآموزی و ارتقای سطح دانش و آگاهی آحاد جامعه می تواند در كاهش آسیب های اجتماعی و تولید و اشتغال نقش شایسته ای ایفا كند و
وی افزود: در حوزه ماموریت های معاونت سوادآموزی ایجاد و راه اندازی مراكز یادگیری محلی كه با هدف مهارت آموزی و حرفه آموزی ویژه كم سوادان و سوادآموزان تشكیل شده است می تواند ظرفیت مناسبی برای ایجاد كارگاه های كوچك تولیدی باشند و موجب اشتغال زایی و تولید بشود و در مناطق محروم و كم برخوردار از جایگاه موثرتری برخوردار است.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان در جهت موفقیت و پیشرفت و سلامت امور خوش خلقی با مراجعین و دل دادن به خواسته های آنان، مرور نقاط قوت و ضعف و اصلاح آنها، اندیشه ورزی و بررسی پیشرفت كیفی برنامه ها و فعالیت ها، صداقت، امانت داری و امید، خستگی ناپذیری، تعهد، اشراف بر بخشنامه ها و آئین نامه ها و مطالعات تخصصی در حوزه كاری، مشورت طلبی، مشاركت جویی، پژوهش و تحقیقات، برنامه ریزی و نظارت مستمر ، اعتقاد و انگیزه به كار و مسئولیت را از موارد مهم دانست.
قاسمی نیا درپایان بر توجه بیشتر به مفاد اسناد بالادستی در شتاب بخشی به برنامه ها و فعالیت های سواد آموزی، برنامه برش استانی در راستای برنامه های كلان ملی، بهره مندی بیشتر از ظرفیت مدارس و فرهنگیان محترم، بهره مندی از تشكل های غیر دولتی و دستگاه های اجرایی و فعالیت ها و تعاملات بین بخشی، پاسخگویی به موقع و دقیق به مكاتبات، تشكیل مستمر جلسات شورای پشتیبانی سوادآموزی، ستاد امتحانات، گروه بهبود كیفیت آموزشی و بازدید های منظم از كلاس ها و مدارس تاكید داشت.
نظر دهید