جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1401/03/25 - 08:53
  • - تعداد بازدید: 559
  • - تعداد بازدیدکننده: 553
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

سرپرست معاونت سوادآموزی گیلان : جشنواره طرح درس‌نویسی دوره سوادآموزی در گیلان برگزار شد.

سرپرست معاونت سوادآموزی استان گفت: با تغییرات اعمال شده در محتوای آموزشی دوره سوادآموزی و با نگاهی به توانمندسازی نیروی انسانی فعال در این دوره، معاونت سوادآموزی استان اقدام به برگزاری جشنواره تدوین طرح درس نویسی ویژه کتب پودمانی دوره سوادآموزی(۹۱ درس) در بین آموزش دهندگان کرده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل از روابط عمومی معاونت سواد آموزی استان گیلان ، داوود مصطفی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فرآیند تدریس، تدبیر تمهیدات و برقراری تعاملاتی است که از سوی معلم بر اساس مهارت و تجارب وی در یک جلسه روی می دهد؛ معلم یا آموزش‌دهنده به منظور افزایش اثر بخشی این روند، نیازمند نقشه و راهبردی است تا تمامی آموزه‌ها و مفاهیم اصلی تربیتی، فرهنگی، آموزشی و... در چارچوبی منطقی به سوادآموزان ارائه شود.

 

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان افزود: تسلط به محتوا، انتخاب درست روش‌های یاددهی و یادگیری موثر در هر بخش مراحل تدریس و ارائه هوشمندانه مطالب در حوزه سوادآموزی بسیار مهم بوده که لازم است آموزش دهندگان با آن آشنا شوند.

 

مصطفی‌پور خاطرنشان کرد: رویکرد اخیر سازمان نهضت سوادآموزی مبنی بر استفاده از کتب پودمانی هفت جلدی در دوره سوادآموزی، منجر به تغییرات در محتوای آموزشی این دوره در راستای بهبود فرآیندهای یاددهی و یادگیری با در نظر گرفتن نیازهای مخاطبان این گروه سنی یعنی آموزش بزرگسالان شده است.

 

وی تصریح کرد: با تغییرات اعمال شده در محتوای آموزشی دوره سوادآموزی و با نگاهی به توانمندسازی نیروی انسانی فعال در این دوره، معاونت سوادآموزی استان اقدام به برگزاری جشنواره تدوین طرح درس نویسی ویژه کتب پودمانی دوره سوادآموزی(۹۱ درس) در بین آموزش دهندگان کرده است.

 

سرپرست معاونت سوادآموزی گیلان اهداف این طرح را توسعه کیفی منابع انسانی از طریق تقویت مهارت‌های حرفه‌ای، فراهم نمودن زمینه‌های مناسب به منظور بروز خلاقیت و نوآوری در بین آموزش دهندگان، ایجاد انگیزه و رقابت سالم به منظور ایفای نقش موثر در کلاس درس، ورود فناوری‌های نوین در تدریس، توجه به اهداف ارزشیابی با رویکرد منطبق بر اهداف آموزش در بزرگسالان، به کارگیری یافته های پژوهشی در زمینه روش‌های آموزشی - پرورشی و... برشمرد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان
  • کد خبر : 6058
کلمات کلیدی

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1401/03/25 08:53
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین