جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1396/02/10 - 15:36
  • - تعداد بازدید: 109
  • - تعداد بازدیدکننده: 103
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /appsettingFree
وزيرآموزش و پرورش در ديدار با كاركنان سازمان نهضت سوادآموزي:

آموزش در مدارس بايد داراي دو ويژگي تلفيقي و كاربردي باشد

وزيرآموزش وپرورش در ديدار با كاركنان سازمان نهضت سوادآموزي گفت: آموزش در مدارس بايد داراي دو ويژگي تلفيقي و كاربردي باشد.


Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA


به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، پيش از ظهر امروز دكتر فخرالدين دانش آشتياني در نشست صميمي با كاركنان سازمان نهضت سوادآموزي كه درسالن جلسات اين سازمان برگزارشد، با تبريك ميلاد با سعادت حضرت اباعبدالله الحسين (ع) اظهاركرد: فاصله بين آموزش و بازار كار باعث شده تا فارغ التحصيلان سطوح مختلف، فاقد مهارت هاي لازم جهت ورود به بازار كار باشند.


وي خاطرنشان كرد: پرداختن به آموزش حرف، موجب عدم شكوفايي استعدادهاي دانش آموزان را مي شود وذهن آن ها را به سمت محفوظات سوق مي دهد.


وزيرآموزش وپرورش اظهاركرد: آموزش در مدارس بايد داراي 2 ويژگي تلفيقي وكاربردي باشد تاموضوعات درسي براي دانش آموزان ملموس و قابل فهم باشد در اين صورت است كه دانش آموزان با علاقه به فراگيري مهارت ها مي پردازند.


وي با اشاره به حجم زياد كتاب هاي درسي گفت: مؤلفين بايد موضوعاتي را در كتاب ها مطرح كنند كه كاربردي باشد، زيرا محفوظات،دانش آموزان را به تفكر و فراگيري مهارت ها وادار نمي كند.


عضو كابينه تدبير واميد بر ضرورت تمركززدايي درتدوین كتب درسي تأكيد و عنوان كرد: محتوای كتاب هاي درسي هر استان بايد متناسب با ويژگي هاي جغرافيايي، فرهنگي، نيازهاي بومي و بازار كارآن استان تهيه شود تا فارغ التحصيلان بلافاصله جذب بازاركار استان خود شوند.


دكتر دانش آشتياني نقش مردم را در پيشبرد اهداف نهضت سوادآموزي كليدي دانست و تصريح كرد: با همكاري مردم، مي توان مبادي بي سوادي را مسدود كرد، اميدوارم با آموزش مهارت ها در همه سطوح، نظام تعليم وتربيت، به نياز بازاركار پاسخ مناسب داده شود.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 950
کلمات کلیدی

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1396/02/10 15:36
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین