رسول جمشیدی اول معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی در جلسه مدیران کاربر سامانه استانها؛
تأثیر نقش فناوری در پیشبرد اهداف سازمان/ تغییر مأموریتهای سازمان با حکم برنامه هفتم توسعه
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی با اشاره به حکم "برنامه هفتم توسعه" مبنی بر بازنگری اساسنامه سازمان خاطرنشان کرد: با این حکم، سازمان سه مأموریت پیش رو دارد که شامل: پیشبرد امر ریشهکنی بیسوادی مطلق، بازنگری اساسنامه با رویکرد جدید و اصلاح روندها و روشهای گذشته می باشد.
به گزارش روابطعمومی سازمان نهضت سوادآموزی، رسول جمشیدی اول در آیین افتتاحیه دورۀ آموزشی مدیران کاربر سامانه سوادآموزی که صبح امروز با حضور نمایندگان استانها در مجتمع فرهنگی - آموزشی برگزار شد، بر لزوم توجه به فناوریهای نوین تأکید کرد.
وی ابتدا به اهمیت نقش فناوری بهصورت کلی و بهعنوان نیاز روز دنیا و کاربردهای آن اشاره کرد و سپس به لزوم استفاده آن در ایجاد تغییرات در بستر سامانه بهمنظور پیشبرد اهداف سوادآموزی در تمام حوزهها پرداخت .
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی با بیان ارائه حکم" برنامه هفتم توسعه" مبنی بر بازنگری اساسنامه سازمان خاطرنشان کرد: با این حکم، سازمان سه مأموریت پیش رو دارد؛ از جمله: پیشبرد امر ریشهکنی بیسوادی مطلق، بازنگری اساسنامه با رویکرد جدید و اصلاح روندها و روشهای گذشته که در استانها این مأموریتها درریلگذاری جدید سازمان باید مدنظر قرار گیرد.
"رسول جمشیدی اول" با اشاره به تغییرات نحوه کلاسگذاری و پرداخت حق الزحمه آموزشدهندگان عنوان نمود: لازم است مسئولین استانها با تسلط کامل بر شیوهنامهها و تبیین دقیق دستورالعملها، موارد حقوقی وکلاس گذاری را برای آموزشدهندگان شفافسازی نمایند تا مسیر برایشان مشخص گردد و دچار بلاتکلیفی نگردند.
"جمشیدی اول" با بررسی روند گذشته به تشریح چالشهای موجود از جمله: اختلال در پرداخت بهموقع حقوحقوق ذینفعان، سهلانگاری در نظارتها و اجرای ضوابط اشاره کرد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی به مشکلات موجود در پرداخت حقوق و معوقات آموزشدهندگان اشاره کرد و از نارضایتی برخی ذینفعان در این زمینه و ضرورت رسیدگی به موارد انتقادی آنها سخن گفت و در ادامه بهضرورت ایجاد انگیزه در آموزشدهندگان و استفاده از ظرفیتهای موجود در استانها پرداخت.
در ادامه محمود قنبرزاده به اهمیت برگزاری نشستها و پیادهسازی شیوهنامهها بهویژه در زمینه کلاسگذاری در سال جاری اشاره کرد.
وی همچنین با بررسی عملکرد و فعالیت استانها در سال گذشته، به عدم شفافیت در آمارها اشاره نمود و خواستار ارائه اطلاعات دقیق و بهروز از سوی مسئولین سوادآموزی استانها گردید.
نظر دهید