جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1402/06/27 - 13:07
  • - تعداد بازدید: 211
  • - تعداد بازدیدکننده: 205
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /appsettingFree

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز : شورای پشتیبانی سوادآموزی بر ریشه‌کنی بی‌سوادی و افزایش میزان سوادآموزی تمرکز دارد

علی حجر گشت مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: شورای پشتیبانی سوادآموزی با هدف نزدیک‌تر کردن دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و نهادهای حمایتی تشکیل شده است و بر ریشه کنی بی‌سوادی و افزایش میزان سوادآموزی تمرکز دارد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از اداره کل آموزش و پرورش استان البرز؛ علی حجر گشت مدیر کل آموزش و پرورش استان در حاشیه نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی گفت: شورای پشتیبانی سوادآموزی با هدف نزدیک‌تر کردن دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و نهادهای حمایتی تشکیل شده است و بر ریشه کنی بی‌سوادی و افزایش میزان سوادآموزی تمرکز دارد.

وی گفت: با توجه به اهداف دوره‌های سوادآموزی به صورت کمی و کیفی و نیز حجم ابلاغی، میبایست در برنامه‌ریزی ‌ها اهتمام لازم برای پوشش برنامه‌های آموزشی و مکمل صورت گیرد.

حجر گشت با اشاره به سخنان ریاست محترم جمهور مبنی بر ریشه کنی بی‌سوادی، افزود: در راستای جذب و شناسایی افراد بی‌سواد به ویژه افراد لازم التعلیم، نیازمند حضور پررنگ فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها هستیم و در این راستا می‌بایست همه ظرفیت‌ها پای کار آیند و برای ریشه‌کنی بی‌سوادی قدم بردارند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: هر جامعه‌ای برای پیشرفت در زمینه‌های مختلف نیازمند ارتقا زیرساخت‌های فرهنگی از جمله سطح سواد مردم است و لذا مبارزه با بی‌سوادی یک حرکت ارزشمند است و همه باید در هر جایگاهی که هستند به این مهم کمک کنند و حضور بازنشستگان، نیروهای جهادی، اقشار مختلف مردم و سازمان ها  می‌تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.

در بخش دیگری از این جلسه، مرتضی ولی پوری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس شورای پشتیبانی استان ضمن تشکر از زحمات اعضا در راستای مبارزه با بی‌سوادی گفت: سوادآموزی و مبارزه با بی‌سوادی جز اهداف عالیه نظام و همیشه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) است. 

وی افزود: با توجه به ارتقای شاخص سوادآموزی در سطح استان و کشور، همچنان می‌بایست در راستای رفع بی‌سوادی و کم سوادی تلاش کنیم. 

ولی پوری اظهار داشت: خوشبختانه امروز به برکت نظام اسلامی و تلاش در حوزه سوادآموزی، درصد کمی از جمعیت بی‌سواد باقی مانده‌اند، لذا رفع بیسوادی همین درصد کم، مستلزم هم افزایی و مشارکت همه دست‌اندرکاران فرهنگی استان است تا بتوانیم این افراد را شناسایی و جذب کرده و به آموزش و پرورش معرفی کنیم و نگذاریم کسی از نعمت سواد محروم بماند. 

رئیس شورای پشتیبانی استان البرز ادامه داد: انتظار می‌رود فرمانداران عزیز در این راستا همت مضاعفی داشته باشند، جلسات شورای پشتیبانی شهرستان را به طور منظم برگزار و در راستای کاهش بی‌سوادی گام‌های موثر بردارند. 

وی با تاکید بر امیدآفرینی در راستای ریشه کنی بی‌سوادی، بیان کرد: صدا و سیما به عنوان یکی از دستگاه‌های موثر، می‌تواند با استفاده از سازوکارهای مختلف، فضای با نشاطی را در راستای آگاه سازی و جذب افراد بی‌سواد ایجاد نماید و اخبار این حوزه را به سمع و نظر مردم برساند. 

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در پایان تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن اول مهرماه و بازگشایی مدارس، الحمدالله شاهد همکاری‌های بین بخشی مطلوبی در این زمینه با اداره کل آموزش و پرورش استان بوده‌ایم و انتظار می‌رود از همه اعضا که به نوبه خود در راستای آغاز سال تحصیلی با نشاط تلاش کنند، تا یک فضای معنوی پر امید و شادابی برای شروع سال تحصیلی ویژه دانش آموزان رقم بخورد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان
  • کد خبر : 8259
کلمات کلیدی

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1402/06/27 13:07
گفتگوی آنلاین
رادیو رسا
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین