جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1403/04/10 - 22:18
  • - تعداد بازدید: 156
  • - تعداد بازدیدکننده: 140
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

قم - با هدف بررسی میزان اثربخشی سطح سواد در کاهش آسیب های اجتماعی؛ برگزاری نشست هم اندیشی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم

به گزارش روابط‌عمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با هدف بررسی میزان اثربخشی سطح سواد در کاهش آسیب های اجتماعی، نشست مشترک معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان قم برگزار گردید.

غلامرضا رضایی معاون سوادآموزی استان در این نشست با بیان اینکه رابطه سواد و بزهکاری یکی از موضوعات مهم و در عین حال جدید در جامعه شناسی می باشد، اظهار داشت: بی سوادی در جوامع بشری یکی از مهم ترین عوامل در بروز مخاطرات اجتماعی و فرهنگی است و هر گونه تلاش در کاهش نرخ بی سوادی ارتباط مستقیمی با کاهش نرخ جرم و وقوع پدیده های مخرب اجتماعی دارد.

رضایی سواد آموزی و ارتقاء معلومات برای افراد جامعه و آگاهی بخشی به اجتماع را امری حیاتی برشمرد و تصریح کرد: در سال گذشته ۱۵۵ سوادآموز در دوره‌های سوادآموزی، تحکیم و انتقال کلاس‌های طرح ندامتگاه استان قم از نعمت و موهبت سواد برخوردار گشته و علاوه بر علم آموزی، حقوق شهروندی و مهارت‌های اساسی زندگی را نیز فرا گرفته اند.

معاون سوادآموزی استان قم با استناد به ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی در خصوص خدمات عمومی دستگاه های دولتی، از آمادگی اداره کل آموزش و پرورش استان جهت تشکیل کارگروه مشترک برای پیگیری امور مربوط به این ماده قانونی خبر داد.

رضایی حمایت دستگاه قضایی در خصوص اجرای وظایف قانونی دستگاه های اجرایی در امر ریشه کنی بی سوادی را گامی موثر در کاهش نرخ بی سوادی استان خواند و افزود: گام دوم سوادآموزی و بهرمندی جامعه از سوادهای اقتضایی و مهارت های کاربردی می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر باشد و آموزش و پرورش به عنوان دستگاه فرهنگ ساز نقش مهمی در این زمینه دارد.

لازم به ذکر است در این جلسه کاویانی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان نیز با تاکید بر تشکیل کارگروه مشترک جهت اجرای ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی، از تعامل و همراهی معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قدردانی نمود.

 
  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان
  • کد خبر : 10560
کلمات کلیدی
الهه بهرامیان
خبرنگار

الهه بهرامیان

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1403/04/10 22:18
گفتگوی آنلاین
رادیو رسا
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین