جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1403/08/01 - 23:54
  • - تعداد بازدید: 16
  • - تعداد بازدیدکننده: 16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خبر داد:

شهرستان‌های استان تهران- سوادیار دانش‌آموزان بازوهای اجرایی سوادآموزی در مدارس

به گزارش روابط‌عمومی سازمان به نقل از  اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، فرشته اکبریان معاون سوادآموزی استان از معرفی کوچکترین سوادیار دانش‌آموز شهرستان‌های استان تهران با ۹ سال سن ، خبر داد و گفت: از سال ۱۴۰۲ که طرح سوادیار دانش‌آموز تحت عنوان طرح نهضت دانش‌آموزی در شهرستان‌های استان تهران رقم خورد، تعداد زیادی از دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله مقطع ابتدایی جذب و شروع به فعالیت در حوزه سوادآموزی در مدارس خود کردند.        
                                
وی افزود: نحوه کار سوادیار دانش‌آموزان در سه مرحله شناسایی، جذب و  آموزش و پیگیری ادامه تحصیل سوادآموزان خلاصه می‌شود. در مرحله اول دانش‌آموز سوادیار در میان بستگان،آشنایان و اولیای دانش‌آموزان کلاس خود افراد بی‌سواد را جستجو نموده و آنان را شناسایی و به اداره سوادآموزی منطقه معرفی می‌نمایند. در مرحله دوم، کار سوادیاران به آموزش افراد شناسایی شده در مرحله قبل اختصاص می‌یابد. در مرحله سوم جلوگیری از بازگشت افراد به بی‌سوادی و پیگیری توسط سوادیاران جهت هدایت و راهنمایی فرد با سواد شده به مراحل بعدی می‌باشد.      

اکبریان در ادامه اظهار داشت: دانش‌آموزان بسیار زیادی در مقاطع مختلف از دختران و پسران توانمند و علاقمند به فعالیت‌های حوزه سوادآموزی شناسایی و جذب شده‌اند و در این میان تمنا بیگدلو دانش‌آموز فعال و توانمند با ۹ سال سن، عنوان کوچک‌ترین سوادیار استان را به خود اختصاص داده است.

معاون سوادآموزی استان بیان کرد: هدف از طرح نهضت دانش‌آموزی و طرح سوادیار دانش‌آموزان، استفاده از توانمندی‌های دانش‌آموزان در بحث شتاب بخشی به کاهش بی‌سوادی و ایجاد انگیزه برای آن‌ها در شناسایی،جذب و آموزش بی‌سوادان می‌باشد. 


در پایان فرشته اکبریان ضمن قدردانی از تمامی سوادیار دانش‌آموزان که قدم در این راه با ارزش و نورانی گذاشته‌اند، سایر دانش‌آموزان را نیز به این حرکت مقدس دعوت نموده و در رأس آن از همکاران مناطق در حوزه سوادآموزی خواست تا نسبت به شناسایی و مشارکت دانش‌آموزان توانمند و مستعد در حوزه سوادآموزی اقدام نمایند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان
  • کد خبر : 10844
کلمات کلیدی
الهه بهرامیان
خبرنگار

الهه بهرامیان

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1403/08/01 23:54
گفتگوی آنلاین
رادیو رسا
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین