جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1403/02/26 - 04:45
  • - تعداد بازدید: 91
  • - تعداد بازدیدکننده: 91
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

حضور فعال معلمان در طرح انسداد مبادی بی سوادی/امتحانات،مکمل آموزش سوادآموزان

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از فعالیت معلمان در امر شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل و انسداد مبادی بی سوادی در استان خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی سید علیرضا موسوی نژاد در اولین  نشست ستاد امتحانات سوادآموزی استان، اظهار کرد: امسال   ۲۷۰ کودک بازمانده از تحصیل توسط این افراد در سطح استان شناسایی شدند و به کلاس های درس برگشتند.

وی، از سواد به عنوان اصلی ترین شاخص توسعه جوامع یاد کرد و افزود: معلمان، به ویژه اموزش دهندگان سواد آموزی منشاء تحول در جامعه و مهمترین عامل رشد و شکوفایی ایران اسلامی در عرصه های علمی، پژوهشی، اقتصادی، اعتقادی، فرهنگی، هنری و ورزشی  به شمار می روند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی،  بر نظارت مستمر امتحانات سوادآموزی تاکید کرد و یاد آور شد: امتحانات پایانی در هر دوره تحصیلی حساس ترین مرحله ی تحصیل است چون دغدغه همه ی افراد در حال تحصیل این است ، نتیجه زحمات چند ماهه خود را با کسب بهترین نتیجه به پایان رسانده و برای تحصیل در مقاطع بالاتر آماده شوند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی اضافه کرد:  در سوادآموزی با توجه به روحیات بزرگسالان و اینکه سوادآموز برای کسب علم و دانش وقت بیشتر گذاشته ، قبولی پایان دوره بسیار حائز اهمیت است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود:  برای سنجش معلومات فراگیران وی تکمیل این فرآیند لازم است  یک دوره کارگاه آموزشی برای مسئولین ، مراقبین و مصححین حوزه های امتحانی قبل از شروع امتحانات برگزار شود.

رئیس ستاد امتحانات سوادآموزی استان با بیان این که مسابقه ی حفظ جزء ۳۰ قرآن توسط سوادآموزان در انس سوادآموزان با قرآن و تاثیر پذیری قرآن در زندگی آنان بسیار موثر بوده است؛ تصریح کرد: آموزش دهندگان دوره های سوادآموزی در ابتدای کلاس ده دقیقه به تلاوتی از آیات  قرآن و بیان تفسیر موضوعی این آیات  برای سوادآموزان، اختصاص دهند.

 
  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان
  • کد خبر : 10420
کلمات کلیدی
الهه بهرامیان
خبرنگار

الهه بهرامیان

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1403/02/26 04:45
گفتگوی آنلاین
رادیو رسا
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین