جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1403/07/24 - 05:22
  • - تعداد بازدید: 349
  • - تعداد بازدیدکننده: 129
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی در بازدید از استان آذربایجان غربی :

تقویت نظارت بر عملکرد اعتبارات ابلاغی سوادآموزی به استان‌ها از راهبردهای اساسی سازمان در سال جاری

"رسول جمشیدی اول" بیان کرد: باهدف تطبیق و جلوگیری از انحراف مالی نسبت به اهداف تعیین شده، تقویت نظارت بر عملکرد مالی اعتبارات ابلاغی سوادآموزی به استان‌ها از راهبردهای اساسی سازمان در سال جاری است.

 

به گزارش روابط‌عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، در طی بازدید"رسول جمشیدی اول" معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی از استان آذربایجان غربی، جلسه‌ای در محل دفتر معاونت سوادآموزی این استان برگزار شد.

 در این جلسه، "رسول جمشیدی اول" ضمن اشاره به تأثیرگذاری این سازمان در سال‌های گذشته بیان کرد:

در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، میانگین سواد کشور از ۴۸.۸ درصد در سال ۱۳۵۵ به ۹۴.۷ درصد در سال ۹۵ رسیده است که نشان‌دهنده ۴۷ درصد رشد نسبت به ابتدای انقلاب است. این موفقیت نتیجه تلاش‌های همکاران در عرصه سوادآموزی است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان با بیان این مطلب که از نظر کمی در سال‌های گذشته، شناسایی و جذب و آموزش قریب به ۱۴ میلیون نفر بی‌سواد و حدود ۱۲ میلیون نفر تثبیت سواد صورت‌گرفته، افزود: کار در حوزه سوادآموزی نسبت به سال‌های گذشته سخت‌تر شده است.
"جمشیدی اول" همچنین با بیان برخی مشکلات موجود در حوزه سوادآموزی خاطرنشان کرد: تدوین اساسنامه سازمان نهضت سوادآموزی توسط همکاران ستادی و گروه‌های اندیشه‌ورز در حال انجام است، در اساسنامه جدید برخی مشکلات موجود در حوزه سوادآموزی حل می‌گردد و از روش‌های جدید در زمینه آموزش و کلاس‌گذاری استفاده خواهد شد. وی حکم مصوب در قانون برنامه هفتم در خصوص سوادآموزی را به‌عنوان یکی از احکام مترقی دانست.

"رسول جمشیدی اول" ضمن تأکید بر نظارت کامل به قراردادها، فعالیت مؤسسات اعتباری پرداختی به ذی‌نفعان را موردتوجه قرارداد و اظهار کرد: قراردادهای منعقده و اسناد هزینه‌کرد اعتبارات به‌دقت بررسی خواهد شد.

 در پایان، معاون توسعه مدیریت پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی، بر اهمیت نظارت بر عملکرد در ایجاد شفافیت و سلامت امور تأکید نمود و اعلام کرد:

 یکی از راهبردهای اساسی این سازمان در سال جاری، تقویت نظارت بر عملکرد مالی اعتبارات ابلاغی سوادآموزی به استان‌هاست. این اقدام باهدف تطبیق و جلوگیری از انحراف مالی نسبت به اهداف تعیین شده در برنامه‌ها و اصلاح انحرافات احتمالی انجام می‌شود و به‌تمامی استان‌ها تسری خواهد یافت.

 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان,اسلایدر,اسلایدر صفحه اصلی,اخبار صفحه اصلی
  • کد خبر : 10828
کلمات کلیدی
الهه بهرامیان
خبرنگار

الهه بهرامیان

تصاویر

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1403/07/24 05:22
گفتگوی آنلاین
رادیو رسا
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین