جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1403/07/23 - 00:25
  • - تعداد بازدید: 69
  • - تعداد بازدیدکننده: 65
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree
استاندار و رئیس شورای سوادآموزی استان کرمان تاکید کرد:

استاندار و رئیس شورای سوادآموزی استان کرمان تاکید کرد: لزوم هم‌افزایی و حمایت همه دستگاه ها از فعالیت های سوادآموزی

استاندار و رئیس شورای سوادآموزی استان کرمان بر لزوم هم افزایی و حمایت همه دستگاه ها از فعالیت های سوادآموزی تاکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، محمدمهدی فداکار با بیان اینکه مهمترین رسالت آموزش و پرورش تعلیم و تربیت است، گفت: هیچ دستگاه دیگری غیر از آموزش و پرورش، شان و جایگاه امر مقدس تعلیم و تربیت را ندارد.

وی افزود: هم ساختار مناسبی در آموزش و پرورش طراحی و تعریف شده و هم نیروی انسانی باکیفیتی در اختیار این دستگاه است، اما با توجه به حجم زیاد کارها و گستردگی فعالیت های نظام تعلیم و تربیت همه دستگاه ها باید برای تحقق سوادآموزی مطلوب به آموزش و پرورش کمک کنند که یکی از دلایل ایجاد و شکل گیری شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی همین موضوع است و هدف این است که از همه ظرفیت ها کمک گرفته شود.

استاندار و رئیس شورای سوادآموزی استان کرمان تصریح کرد: سوادآموزی فقط صرف آموختن سواد نباید نباشد، امور فرهنگی و قرآن آموزی هم برای تثبیت و تحکیم آموزش باید اجرایی شود.

فداکار گفت: خواسته آموزش و پرورش از دهیاران، اداره کل بهزیستی، اداره کل ثبت احوال، دانشگاه علوم پزشکی و..باید مشخص و روشن باشد و ایجاد انگیزه برای همکاری شان صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه به خصوص دارای اختلالات مرزی باید جدی گرفته شود تا بازمانده یا تارک تحصیل نداشته باشیم و در نتیجه شاهد افزایش آمار بیسوادان نباشیم، همچنین افزایش سقف استعلام زندانیان بیسواد و کم سواد و افزایش ظرفیت کلاس های سوادآموزی در زندان در دستور کار قرار گیرد.

بر پایه این گزارش، جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان کرمان با حضور استاندار و رئیس شورای سواد آموزی استان، مدیرکل آموزش و پرورش، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان و سایر مسئولان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.

 
  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان
  • کد خبر : 10814
کلمات کلیدی
الهه بهرامیان
خبرنگار

الهه بهرامیان

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1403/07/23 00:25
گفتگوی آنلاین
رادیو رسا
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین