جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1403/04/17 - 03:20
  • - تعداد بازدید: 183
  • - تعداد بازدیدکننده: 163
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /appsettingFree
  علیرضا عبدی در مراسم سوگواری و عزای سالار شهیدان در اولین روز ماه محرم:

 هدف از عزاداری‌ها، یادگیری اصول اسلام از جریان عاشوراست/پیام عاشورا، از خودگذشتگی برای رسیدن به اهداف بالاتر است/نظام رشد، روحیه جهادی و حسینی می‌‌طلبد

هم‌زمان با اولین روز ماه محرم، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در مراسم سوگواری عزای سالار شهیدان، پیرامون اهداف قیام امام حسین علیه‌السلام به ایراد سخن پرداخت.  

به گزارش روابط‌عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، در اولین روز ماه محرم، علیرضا عبدی در مراسم سوگواری سالار شهیدان که در محل نمازخانه سازمان برگزار گردید؛ حضور یافت و پیرامون جریان عاشورا به ایراد سخن پرداخت و اهداف آن را تبیین نمود.

علیرضا عبدی در این مراسم بیان کرد: یکی از  پیام‌های عاشورا، از خودگذشتن برای رسیدن به اهدافی بالاتر است، سخن جریان کربلا این است که برای بقای اسلام باید به افقی فراتر نگریست و بذر ایثار و ازخودگذشتگی را در سینه‌ها کاشت و ابرهای تیره منیّت را کنار زد تا نهال ایمان ثمر دهد.

رئیس سازمان افزود: همواره ایثار و ازخودگذشتگی از جمله خصایص ائمه معصومین بوده و از دوران حضرت آدم تا خاتم بارها در تاریخ اسلام تکرار شده است؛ مانند حضرت محمد (ص) که از بانوی گران‌قدر اسلام حضرت فاطمه ( س) برای بقای اسلام می‌گذرد.

وی با اشاره به کتاب قضاوت‌های امیرالمؤمنین و خویشتن‌داری حضرت علی (ع) گفت: مواردی چون؛ مصلحت جامعه اسلامی و خطر بازگشت کفر و جلوگیری از فروپاشی جامعه نوپای اسلامی از دلایل سکوت ۲۵ساله حضرت علی (ع) بود که طبق اقتضای آن زمان انجام شد.

علیرضا عبدی در همین راستا تصریح کرد: «امام حسن مجتبی (ع)» با تحمل هجمه‌های بی‌عدالتی و ظلم نشان داد؛ آنچه ملاک است بقای اسلام و زمینه‌سازی برای تعالی انسان است. «ائمه معصومین (ع)» به دنبال جنجال و کار فریبی نیستند؛ بلکه به دنبال انسانیت، ساخته‌شدن و کمال انسان‌ها هستند. «امام حسن مجتبی (ع)» تشخیص داد در آن دوره موظف به پذیرش صلح می‌باشد و برای بقای اسلام این کار را انجام داد.

وی با اشاره به آیه ۹۴ سوره طه" قال یا ابْن أمّ لا تأْخذْ بلحْیتی ولا برأْسی ۖ إنّی خشیت أنْ تقول فرّقْت بیْن بنی إسْرائیل ولمْ ترْقبْ قوْلی" به بیان روایت هارون برادر حضرت موسی پیرامون ایجاد وحدت در آن برهه از زمان پرداخت.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه اظهار کرد: هدف از عزاداری‌ها، یادگیری اصول اسلام از جریان عاشوراست و در نظام اداری نیز باید از این اصول استفاده کرد و همه سبب رشد و تعالی یکدیگر شویم چرا که یقین داریم نظام رشد، روحیه جهادی و حسینی می‌طلبد و در این راستا نهضت سوادآموزی رسالتی عظیم دارد هم به لحاظ اینکه جریان انقلابی است و پشتوانه‌اش حکم رهبر کبیر انقلاب و نماینده ولی‌فقیه می‌باشد و هم ازطرفی یک هدف ویژه و بزرگ را دنبال می‌کند؛ بنابراین باید در این موضوع گسترده‌تر عمل نماید وگرنه دچار آسیب خواهد شد.

  رئیس سازمان در ادامه به رویدادهای چند روز گذشته پیرامون انتخابات و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی اشاره کرد و گفت: این حضور یکی از اتفاق‌های کم‌نظیر دنیاست که مردم مشتاقانه در انتخابات شرکت کردند و رویداد مبارکی را رقم زدند که تمام ما به‌عنوان خادمان نظام وظایف خطیری نسبت به این اتفاق مبارک داریم که باید انجام دهیم.

  وی در پایان همکاران را به پویایی و تلاش مداوم دعوت نمود و از آنها خواست از اتلاف وقت جلوگیری نموده و در انجام صحیح و دقیق امور لحظه‌ای درنگ نکنند و بیان نمود: انجام فعالیت مفید و به ثمر رساندن تلاش‌ها، نوعی تشکر از خالق مهربان است.
 

 
 

 
 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان
  • کد خبر : 10564
کلمات کلیدی
الهه بهرامیان
خبرنگار

الهه بهرامیان

تصاویر

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1403/04/17 03:20
گفتگوی آنلاین
رادیو رسا
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین